Sant Nicolau del Nadal té la clau!!!

El dia 2 desembre a l’escola vam celebrar la festa de  Sant Nicolau, el Patró dels infants. Aquesta és una tradició llargament celebrada a l’Escola del Mar i el fet més característic i peculiar és que els nens i nenes de la Classe de  Garbí (6è) substitueixen a tots els adults de l’escola, des del càrrec de directora fins al de conserge passant per mestre.
Després de la gran tasca que han fet tots els i les mestres de sisè, es representa a l’escola una petita opereta, que s’anomena “La Llegenda de Sant Nicolau” on hi participen nens i nenes des de Sant Nicolau  (P5) fins a Garbí (6é).
GALERIA D’IMATGES

Ara us explicarem que fan a cada classe:A Sant Nicolau ( P5)  hi participen 3 nens i/o nenes que fan de petits infants, però la seva actuació sempre és la més esperada

A Cucut (1r) tota la classe fa de virolets i surten a l’escenari vestits amb faixa i barretina al ritme d’aquesta cançó:

Virolet Sant Pere,
Virolet Sant Pau
La catxutxa us queia
La catxutxa us cau
Hem de fer gatzara
Hem de fer sarau
Celebrem les festes
 De Sant Nicolau!!!

A Angèlica (2n) tota la classe fa la  portalada surten a l’escenari amb fulles de llorer a les mans movent-les al ritme d’aquesta tonada:
Obriu la portalada
Que el fred és viu
I es forta la gelada
Ja ve Nadal
La nit de l alegria
Pare en el cel
Sigueu-nos companyia
Obriu, obriu la porta
Sant Nicolau
Obriu, obriu, si us plau !!

A Tarongers (3r), 7 nens i/o nenes fan d’àngels
El text que reciten és el següent:

Oh tots amb joia que aquí canteu,
el bell miracle ara veureu,
dels tres infants que amb gest suau,
de mort salvà Sant Nicolau

I del malvat que els va matar,
perquè perduts els va trobar.
Veureu la gran confusió
davant de Déu Nostre Senyor

Si mai perdéssiu el camí
oh, bons infants que esteu aquí
recordeu bé la bella història
del sant que us veu des de la Glòria

Del Sant que us vol a tots com fills,
i acudirà en vostres perills,
del Sant que arriba triomfal,
obrint les portes del Nadal.

I pels infants més bons minyons
porta joguines i torrons,
i porta joia i alegria,
pels que l’estimen cada dia.

Oh bons infants que aquí canteu,
el bell miracle ara veureu,
i així ben plens de sa dolçor
porteu pel món sa lluïssor

Porteu-la amb l’ànima ben pura,
allà on la nit és més obscura
i encomaneu arreu la pau,
que ens porta avui Sant Nicolau.
Dos nens i/o nenes de Nausica representen els papers de Sant Nicolau i el Carnisser, són els papers solistes de l’obra.
La meitat de la Classe de Nausica i la meitat d’Eneida, fan de Petit Cor. Són els encarregats i encarregades de cantar tota l’opereta i fan de lligam de principi a fi.
 A Garbí (6é) 3 nens i/o nenes  toquen les melòdiques, com a acompanyament al Petit cor.

Al final de la representació ens van visitar uns pastorets i pastoretes que venien del Solsonès i que ens van portar el Tió per poder-lo fer cagar. Ah…!!! i també vam veure uns dimonis !!!!!!

Ens van donar unes instruccions molt precises i amb ells vam recordar la cançó que havíem de cantar.

Caga Tió

Caga torrons

No caguis arengades

Que són massa salades