Visual i plàstica

En el nou marc curricular per a l’adquisició de les competències bàsiques  l’educació visual i plàstica ha de tenir un paper important en la mesura en que la seva finalitat ha de ser, entre d’altres, un mitjà obert que permeti  comunicar i desenvolupar-se  a les persones.

Entenem  l’art com un llenguatge inclusiu on  tothom hi té cabuda i posa en joc la sensibilitat de cadascú deixant de banda les seves diversitats funcionals.

Els nostres infants a Educació infantil tenen la possibilitat d’entrar en contacte amb les arts. Es creen  espais de creixement personal on  l’alumnat s’expressa de manera natural i sense por. Els diferents espais de creativitat: invents ,pintura, les tauletes de llum, LEGO gran i petit, construcció, modelatge,  plastilina, fang, massa de pa.. permeten  als més petits aprendre  les disciplines artístiques d’una manera lliure i a vegades acompanyada . Aquesta metodologia posa en contacte a l’alumnat amb les diferents tècniques del llenguatge plàstic i permet un aprenentatge individual, on el procés pren protagonisme.

A Educació Primària l’educació visual i plàstica afavoreix la interacció entre l’alumnat a través d’espais de relació. Les arts plàstiques permeten treballar la cohesió inter nivells, potenciar la percepció,  i l’expressió de sentiments i conceptes. Les propostes de treball  s’emmarquen dins del currículum actual.  Treballem en  grups de tallers : Grups mitjans 1r, 2n i 3r, grups grans 4t, 5è i 6è. L’alumnat de cada grup es barreja en quatre tallers. Es garanteix que al llarg de cada curs tot l’alumnat realitzi totes les propostes plàstiques.

L’escola prioritza el treball en xarxa i i la vinculació amb les diferents entitats  artístiques de la ciutat. Des de fa quatre cursos treballem conjuntament amb el servei educatiu del Museu Picasso, organitzant els nostres tallers de manera conjunta, durant el primer trimestre. També obrim la mirada a les diferents propostes artístiques actuals i hi participem de manera puntual i activa, on el nostre alumnat és receptor i protagonista.

Per acabar cal destacar la col·laboració i implicació de les famílies en aquest projecte. Com ja és tradició a l’escola Baixeras, les famílies artistes realitzen uns tallers, un cop l’any, amb l’alumnat de l’escola des de  P3 fins a 6è. Els nostres pares i mares artistes, des de la seva formació: arquitectura, pintura, dibuix, publicitat, fotografia, enginyeries,  arts multimèdia…, ens ajuden a  a reinterpretar, a observar, a escoltar, a sentir, a produir…, i en definitiva:

a Gaudir de l’Art.