Menjador escolar

El nostre servei de menjador ofereix un espai educatiu i d’aprenentatge en un ambient agradable, relacional i enriquidor.

El nostre  servei de càtering “FUNDESPLAI”  elabora els menús amb  productes de temporada, proximitat i, en la mesura del possible, ecològics. El menjar es cuina a l’escola Cervantes i és transportat en servei de missatgeria en bicicleta fins a l’escola.

El monitoratge es forma en la línia metodològica de l’escola i treballa en base a aquesta.

Tenim 4 menús: basal, sense carn, vegetarà i vegà.

Adaptem tant el temps dels àpats com les quantitats a les seves necessitats. No forcem a menjar, animem, negociem…però mai forcem. Respectem el ritme de cada infant i potenciem l’assoliment progressiu d’hàbits i habilitats. Fomentem la col·laboració en la realització de les tasques pròpies del menjador.

Propiciem un bon ambient per adquirir hàbits de vida saludable, salut i higiene.

En el temps lliure promovem l’autonomia, la diversió, el respecte, la interacció i la interrelació. Pensem que l’educació no formal té un paper molt important en el treball en valors quan el gaudi està assegurat. Considerem que el joc és un estímul i una porta oberta a la creativitat, l’expressió i la originalitat.

Durant l’estona lliure nenes i nens poden triar en què i com inverteixen el seu temps. Poden decidir entre tallers i activitats proposades pel monitoratge, joc lliure, lectura, avançament de deures, descans… donant valor al temps personal.

Tot això és possible per la comunicació constant i fluïda de l’equip humà de la comunitat escolar Baixeras.

Per qualsevol consulta us podeu posar en contacte amb la coordinadora del servei, la Susana León: coordinaciobaixeras@fundesplai.org o trucant a la secretaria de l’escola i demanant per ella.