ACTIVITAT 16 CATALÀ. /19-maig-2020. EL TRESOR DEL PIRATA FERRIC.

Bon dia a tots i totes!!

Avui escoltareu la història del pirata Ferric. Escolteu-la molt atentament perquè després haureu de fer aquest  qüestionari.

També si voleu podeu llegir aquest conte clicant aquí: EL-TRESOR-DEL-PIRATA-FERRIC, així practiqueu una mica la lectura i també us pot ajudar a respondre alguna de les  preguntes del qüestionari.

En aquest conte que heu escoltat i també alguns llegit surten moltes paraules que es diuen ADJECTIUS i que serveixen per explicar com és una persona, una cosa, un animal o un lloc. Per exemple, quan s’explica com són els pirates ens diuen que són : dolents, mandrosos, bruts, malparlats, poca-soltes. També del Ferric sabem que era molt bo, valent, agradable i que la Clàudia era molt intel.ligent. Totes aquestes paraules que estan en negreta són ADJECTIUS i ens ajuden a saber com són aquestes persones.

Ara escoltareu un audio que ens explica moltes coses d’un cangur. Vosaltres heu de tenir davant aquesta FITXA i a mesura que aneu escoltant el text heu d’anar omplint els espais buits amb els adjectius corresponents que jo aniré dient.

Vinga, som-hi! Molta atenció!

Com ha anat? Ara, vosaltres mateixos heu de fer la correcció, fixant-vos molt bé si heu fet alguna falta i corregint-la. AQUÍ  trobareu tot el text sencer per comprovar com s’escriuen els adjectius que faltaven.

Adéuuuuu!!!