Dia Internacional per la Lluita Contra el Càncer Infantil: Xocolatada solidària

Un any més, l’escola s’ha adherit a la xocolatada solidària que es celebra en diferents indrets de Catalunya per commemorar el Dia Internacional per la Lluita Contra el Càncer Infantil. La recaptació obtinguda es destina a projectes per la investigació, el diagnòstic i el tractament del càncer infantil. Precisament, el gran valor que té aquest moviment solidari és que, darrere d’ell, es troben la força i la tenacitat de moltes famílies que han viscut en primera persona la crueltat del càncer infantil, així com la gran oportunitat per educar i conscienciar el nostre alumnat.

Per al Laboratori de Recerca del Càncer Infantil de l’Hospital Sant Joan de Déu és imprescindible rebre el suport de la societat per avançar. La investigació és la que ha permès que, actualment, el 80% dels infants amb càncer puguin superar-lo. Però també, segueix sent la única esperança per aconseguir que, algun dia, no haguem de veure marxar el 20% que encara no ho aconsegueix.

La xocolatada solidària de l’Escola Aselm Clavé és un recordatori poderós dels valors de la generositat i la compassió que defineixen la nostra comunitat. En un món sovint dominat per les presses i les preocupacions quotidianes, aquest esdeveniment va posar de manifest la capacitat de la gent per unir-se i fer la diferència en les vides dels altres.

Així, amb un gest tan senzill com compartir una tassa de xocolata, l’escola i les famílies han demostrat que la solidaritat és el millor ingredient per a una societat més justa i humana. Que la dolça unió de les persones pot fer miracles i que, junts, podem lluitar contra el càncer infantil i tots els desafiaments que ens plantegi la vida.