U.N. Model a 4t ESO

L’alumnat de 4t ESO ha fet aquestes darreres setmanes el projecte: “U.N. Model: Different Countries, same problem”. Aquest projecte forma part del contingut creat dins de la formació de Generació Plurilingüe, el programa d’innovació pedagògica que el nostre centre està implementant i que es troba en el seu segon any d’implementació. Aquest programa promou l’ús de la llengua anglesa més enllà de les hores dedicades específicament al seu estudi i normalitzar el seu ús i la consulta de fonts en aquest idioma.

4t d’ESO han començat coneixent de prop el funcionament de les Nacions Unides per acabar adoptant el rol d’un estat membre (fins a 6 diferents en el conjunt de la classe) i enfrontant-se a una amenaça molt concreta: El petroli del planeta s’acabarà en 10 anys.

Com afecta això a cada país? Quina dependència tenen del petroli? Quines conseqüències socials i econòmiques tindria aquesta catàstrofe?

Una vegada analitzat l’impacte de la crisi, els diferents països han negociat entre ells per tal d’assolir les 5 directrius amb les mesures que el Consell de les Nacions Unides els ha recomanat assolir per tal de gestionar la situació.

Finalment, s’ha organitzat una sessió plenària on tots els estats membres han anunciat els seus pactes i mesures.

Una experiència que ha obert els ulls a l’alumnat en matèria de Macroeconomia i Geopolítica, de retruc també, han pogut experimentar les dificultats per negociar entre països.