Dia de la Internet Segura

El passat 11 de febrer es va celebrar el Dia de la Internet Segura, una iniciativa que intenta promoure el bon ús de les tecnologies digitals, sobretot entre nens i adolescents. Aquesta campanya és impulsada per la xarxa INSAFE/INHOPE i compta amb el recolzament de la Comissió Europea.

Enguany, els professors d’ESO van preparar per a l’ocasió una petita activitat que es va realitzar amb els quatre cursos. La primera part va consistir en la lectura de l’article 24 horas pegado al móvil en el qual el periodista malagueny Ignacio Gil reconeix la seva addicció al telèfon mòbil i relata l’ús que en fa d’aquest al llarg del dia. A continuació, els alumnes van intercanviar les seves vivències i actituds amb el telèfon durant el seu dia i dia, un primer pas per començar a prendre consciència de la seva dependència i diagnosticar en quins moments i espais l’utilitzen.

Posteriorment es va donar pas a la realització d’una sopa de lletres preparada per l’ocasió, en la qual l’alumnat havia de cercar diferents termes relacionats amb les tecnoaddicions com el phubbing o el freemium entre d’altres. L’objectiu d’aquesta pràctica era donar a conèixer un vocabulari amb algunes de les praxis o addicions que pateixen en primera persona, ja que també havien de buscar el seu significat, el que els va permetre fer un diagnòstic de les seves possibles tecnoaddicions.

Segons un estudi realitzat per l’Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya el 83% dels enquestats passa com a mínim 2 hores al dia davant de les pantalles, mentre que el 10% arriba fins i tot a les 5 hores al dia i el 3% a les 10 hores diàries. Aquestes xifres són molt alarmants, pel que cal seguir treballant des de casa i l’escola per inculcar i promoure una bona gestió i un bon ús dels dispositius mòbils