Robòtica educativa i pensament computacional.

 

De fa uns anys ençà la nostra escola ha anat incorporant, des d’educació infantil fins l’ESO, el pensament computacional i la robòtica educativa en el nostre projecte de centre. És en aquesta línia que els nostres alumnes treballen per cicles amb les següents aplicacions i sistemes robòtics.

Educació infantil: treball amb el nou i millorat Bee-Bot® que és un punt de partida perfecte per a la iniciació de l’ensenyament en robòtica, el llenguatge direccional i la programació.

Cicle inicial de primària: en aquest cicle es treballa fonamentalment el pensament computacional amb els cursos que ofereix el portal code.org i altres apps especifiques com ara Lightbottm o The Foos i altres proposades per dins el projecte mSchools.

Cicles mitjà i superior de primària: Amb el bagatge adquirit els nostres alumnes comencen en aquest cicle a vincular el que han aprés a projectes d’ordre més pràctic i manipulatiu, que forçosament exigeixen el treball amb grups més petits. La concreció d’aquests aprenentatges la fem amb la introducció del llenguatge de programació Scratch i les seves extensions per al kit LEGO WeDo 2.0® i el robot programable Edison®.

Educació secundària obligatòria: Durant aquesta etapa la robòtica i el pensament computacional s’integren de manera coherent dins l’àrea de tecnologia en tots quatre cursos.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>