Projecte P5: L’electricitat

Aquest segon trimestre, la classe de les Tortugues hem treballat, investigat i descobert sobre un tema que ens ha resultat molt interessant: L’ELECTRICITAT.

Varem començar amb una pregunta repte : Per què fan llum les bombetes? i a partir d´aquí va començar la nostra aventura. Hem descobert què és l’electricitat? quins tipus d´energia hi ha? hem observat una bombeta i una pila i ens hem adonat que hi ha càrregues positives i negatives (protons/electrons), hem classificat materials i ja sabem quins deixen passar la llum o no (aïllants i conductors), quin ús li donem a l´energia elèctrica, hem comptabilitzat quants aparells elèctrics podem tenir a casa, quin ofici haurem de fer per poder arreglar les coses que funcionen amb llum, hem manipulat cables i amb l´ajuda dels papi´s hem muntat diversos circuits elèctrics.

Hem fet un treball d’educació emocional veient com és una tempesta plena de llamps i trons i com també podiem veure l’electricitat. Quina por quan hi ha llampecs i ens treuen la llum i ens quedem a les fosques.

La llum ens ha endinsat en un món de diversió on hem pogut fer ombres xineses, jugar amb les llanternes buscant objectes, deixar anar la creativitat amb les taules de llum, descobrir els colors i hem rigut molt experimentant com se’ns aixequen els cabells amb l’electricitat estàtica.

Hem parlat de l’estalvi energètic. Obrirem les llums sempre que sigui necessari però hem de recordar a tancar-les. La llum costa diners i hem de ser responsables del seu ús.

Ja veieu quin munt d’activitats ens ha portat aquest projecte. Estem  engegant motors per poder començar-ne un de nou amb el mateix entusiasme i motivació. Endavant tortugues i a veure quin dia us trobeu una cuca de llum.

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>