Projecte d’ESO: Vida terrestre (ODS 15)

Aquesta setmana l’alumnat de 2n i 3r d’ESO ha finalitzat el projecte sobre l’Objectiu 15: Vida Terrestre. En aquest projecte, l’alumnat ha descobert i treballat la geografia i les formacions geològiques de les comarques del Vallès i el Maresme, així com la seva vegetació i la fauna.

Mitjançant diferents procediments i experimentacions, l’alumnat ha desenvolupat tècniques científiques, així com ha entrat en contacte amb les claus dicotòmiqies i ha elaborat informes.

La cadena tròfica del territori també ha estat tractada, que s’ha conegut a través d’un joc de cartes elaborat pel propi alumnat.

La darrera part del projecte ha consistit en la creació d’una caixa niu, des del seu disseny manual en paper, a la creació amb programació 3D. Un cop definit el disseny més aconsellable pel tipus d’espècie, van ser elaborades amb fusta.

El 30 de novembre, l’alumnat de 3r d’ESO va realitzar una visita ornitològica al parc dels Pinetons, a Mollet del Vallès. Durant la jornada, organitzada conjuntament amb la regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament de Mollet del Vallès i el Grup de Recerca de l’Escola de la Natura de Parets del Vallès, van ser penjades algunes de les caixes nius. A més a més, durant l’activitat  han estat netejades algunes caixes anteriorment nidificades per preparar-les per la propera temporada.

Durant la sortida, l’alumnat ha pogut comprovar que les caixes penjades el curs anterior havien nidificades per diversos exemplars.