Literatura i Pintura Catalana del s.XIX i XX

El passat divendres 4 de març els alumnes de 4t ESO del centre van visitar el Museu Abelló dins de l’assignatura de Llengua i Literatura Catalana, amb el repte de trobar la literatura dins la pintura i escultura de l’exposició permanent.

L’objectiu de la sortida era sintetitzar les característiques dels moviments de La Renaixença, El Modernisme, El Noucentisme i les primeres Avantguardes, que hem treballat a classe sempre des del punt de vista de la Literatura, amb una tria d’imatges feta pels mateixos alumnes.

L’exercici demana trobar un quadre o escultura del mateix període que es vulgui explicar i fer una fotografia, posteriorment a classe, aquesta fotografia es treballa digitalment per crear una presentació on es justifica el motiu de triar-la.

Les expressions artístiques són una de les millors maneres d’apropar-se a la realitat de la societat d’una època, ja siguin lletres, pintures, escultures o edificis. Aprofitar l’equipament cultural del Museu Abelló per assolir aquest objectiu facilita molt la tasca de proporcionar a l’alumne d’un context visual i proper a concepte, a vegades, massa teòrics.

Aquesta activitat forma part del projecte APADRINEM EL NOSTRE PATRIMONI on l’escola col·labora amb el Museu Abelló com a eix per integrar el patrimoni material i immaterial de la ciutat a la vida escolar.