Educació Infantil: El paper del mestre en l’activitat dels “AMBIENTS”.

L’equip docent de l’etapa d’Educació Infantil, va apostar el curs passat pels ambients d’aprenentatge, una nova metodologia de treball que es fonamenta en l’aprenentatge a partir de l’acció del propi infant, aquest, és el motor del seu creixement. En aquests espais d’aprenentatge, els infants inventen, imaginen, experimenten, observen, s’emocionen i s’interrelacionen.

Però quin és el paper del mestre?

 

 

La figura del mestre és de guia en el procés d’aprenentatge des de l’observació, l’anàlisi i la intervenció.

 

 

 

La seva funció és d’acompanyar, motivar i despertar la curiositat sense interferir en l’activitat, parant atenció com es va produint el procés i el desenvolupament de la sessió.

 

 

 

 

Ofereix els recursos als infants per organitzar l’espai i provocar situacions que afavoreixin l’aprenentatge significatiu, respectant el ritme de cada infant.

 

 

 

 

Per tant, la figura del mestre a la nostra escola adopta un rol diferent, ja no és únicament el transmissor dels coneixements.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>