L’equip docent de l’etapa d’Educació Infantil, va apostar el curs passat pels ambients d’aprenentatge, una nova metodologia de treball que es fonamenta en l’aprenentatge a partir de l’acció del propi infant, aquest, és el motor del seu creixement. En aquests espais d’aprenentatge, els infants inventen, imaginen, experimenten, observen, s’emocionen i s’interrelacionen.
Però quin és el paper del mestre?
La figura del mestre és de guia en el procés d’aprenentatge des de l’observació, l’anàlisi i la intervenció.
La seva funció és d’acompanyar, motivar i despertar la curiositat sense interferir en l’activitat, parant atenció com es va produint el procés i el desenvolupament de la sessió.
Ofereix els recursos als infants per organitzar l’espai i provocar situacions que afavoreixin l’aprenentatge significatiu, respectant el ritme de cada infant.
Per tant, la figura del mestre a la nostra escola adopta un rol diferent, ja no és únicament el transmissor dels coneixements.