Dia de la Internet Segura 2023

El 7 de febrer de 2023 s’ha celebrat el Dia de la Internet Segura, una iniciativa que promou el bon ús de les tecnologies digitals, sobretot entre infants i adolescents. Aquesta campanya és impulsada per la xarxa INSAFE/INHOPE i compta amb el recolzament de la Comissió Europea. En aquesta ocasió sota el lema “Junts per una Internet Millor (Together for a better internet)”. Com és habitual en el nostre centre, l’alumnat de l’escola ha participat d’aquesta celebració, durant la qual ha pogut aprofundir els seus coneixements i riscos sobre els bons i mals usos de l’internet. Durant la jornada, l’alumnat ha reflexionat sobre alguns dels perills de les xarxes i la sobreexposició a internet i la importància de la ciberseguretat i la protecció de les dades personals. En els diversos tallers l’alumnat ha realitzat activitats adaptades segons el nivell educatiu. Properament podreu veure alguns dels vídeos, pòsters i altres materials que han confeccionat els més grans amb l’objectiu de promoure un ús saludable de l’internet.

Amb algunes de les activitats proposadasew l’alumnat ha pogut treballar algunes de les accions pel bon manteniment de l’ordinador, especialment les relacionades amb els usuaris i les contrasenyes. A partir d’aquí, l’activitat s’ha,  centrat en la importància de triar noms d’usuari correctes i el manteniment de contrasenyes segures i instranferibles, ni tan sols als amics, ja que aquest gest pot propiciar la suplantació d’identitat, que esdevé un atac contra la privacitat i tanmateix un delicte. En altres casos s’han treballat els comportaments poc saludables i desitjables digitalment. A partir del visionat d’uns vídeos, l’alumnat va poder identificar problemes i assetjaments propis de les xarxes socials i l’internet en general, com ara el sexting, el ciberbullying, el griefing ,el trolling o el groming. Després de la seva explicació i el debat que aquestes pràctiques puguin generar, és important que l’alumnat aprengui a reconèixer cada cas i com ha d’actuar en cas de trobar-se davant d’un cas dels presentats a l’aula.