Dia de la Internet Segura 2021

El 9 de febrer es celebra el Dia de la Internet Segura, una iniciativa que intenta promoure el bon ús de les tecnologies digitals, sobretot entre nens i adolescents. Aquesta campanya és impulsada per la xarxa INSAFE/INHOPE i compta amb el recolzament de la Comissió Europea.

A 6è de primària, l’alumnat ha pogut treballar algunes de les accions pel bon manteniment de l’ordinador, especialment les relacionades amb els usuaris i les contrasenyes. A partir d’aquí, l’activitat s’ha centrat en la importància de triar noms d’usuari correctes i el manteniment de contrasenyes segures i instranferibles, ni tan sols als amics, ja que aquest gest pot propiciar la suplantació d’identitat, que esdevé un atac contra la privacitat i tanmateix un delicte.

Enguany, els professors d’ESO han preparat per a l’ocasió una activitat per als quatre cursos, que aquest any és centrada en els comportaments poc saludables i desitjables digitalment. La primera part consisteix en el visionat d’uns vídeos, a partir dels quals els alumnes poden identificar problemes i assetjaments propis de les xarxes socials i l’internet en general, com ara el sexting, el ciberbullying, el griefing ,el trolling o el groming. Després de la seva explicació i el debat que aquestes pràctiques puguin generar, és important que l’alumnat aprengui a reconèixer cada cas i com ha d’actuar en cas de trobar-se davant d’un cas dels presentats a l’aula.

A continuació, s’iniciarà una campanya de sensibilització en la qual els propis alumnes són els encarregats d’elaborar uns pòsters que hauran d’utilitzar diferents pàgines webs. El resultat serà exposat pels passadissos de l’escola amb la intenció que l’alumnat prengui consciència del problema que aquestes pràctiques representen.