DIA DE LA DONA A L’ESCOLA

El dia 8 de març se celebra el Dia Internacional de les dones.

A l’escola treballem sempre perquè no sigui necessari fer una jornada especial per reivindicar res, educar des de la perspectiva de gènere i la coeducació és una tasca que es fa dia rere dia per formar persones lliures, crítiques i allunyades dels estereotips, per això és important fer-ho transversalment i des dels cursos d’infantil.  El mateix 8 de març aturem una estona l’activitat habitual i realitzem activitats més específiques de sensibilització a tot l’alumnat per conscienciar del perquè se celebra el DIA DE LA DONA, activitats que conviden a la reflexió i a la conscienciació sobre el paper de les dones i els estereotips.

Durant aquest mes de març, com és habitual fer-ho en els darrers anys, hem iniciat la campanya Visibilitzem-les, on cada dia es penja a l’Instagram una dona diferent, algunes de locals, que han destacat en alguna disciplina. També aquests mateixos cartells s’han penjat a la segona planta de l’escola, on tot l’alumnat pot anar passant i veient quina dona hi ha i perquè és important.

L’alumnat de primària i secundària han fet una dibuix de la dona que consideren més important i que admiren, han reflexionat sobre les dones importants de la seva vida i n’han compartit les raons. Petites heroïnes anònimes que fan possible aquest món. Aquests dibuixos i missatges s’han penjat a l’entrada de l’escola.

També s’ha realitzat un mural amb la cara d’una dona i tots els nens i nenes de l’escola han pintat la silueta d’una dona i l’han enganxat a dins.

El feminisme no tracta de fer fortes les dones. Les dones ja són fortes. Es tracta de canviar la forma en què el món percep aquesta fortalesa. G.D. ANDERSON