Ambients d’aprenentatge (Ed. Infantil)

L’alumnat d’Educació Infantil esperen amb entusiasme els dimecres a la tarda per fer ambients d’aprenentatge. Els ambients són diferents espais d’aprenentatge on els infants actuen, observen, experimenten, inventen, imaginen, es relacionen i interactuen amb els altres.

Per dur-los a terme, organitzem quatre grups agrupant l’alumnat dels tres nivells (I3, I4 i I5). Els ambients que oferim són: l’hospital, l’artístic, el restaurant i construccions.

Els objectius dels ambients d’aprenentatge són:

• Generar espais d’interacció per construir l’aprenentatge conjuntament.
  • Aprendre a prendre decisions i a desenvolupar la resolució de problemes.
  • Promoure l’autonomia dels infants sobre els seus processos.
  • Potenciar la creativitat i originalitat en les seves creacions.
  • Descobrir entorns quotidians amb curiositat.
  • Créixer amb autonomia i confiança mitjançant el joc.
  • Construir els seus propis escenaris per donar via lliure al joc i l’expressió.
  • Crear, manipular i construir amb diferents materials.

Aquí us deixem un petit vídeo resum dels ambients d’aprenentatge: