1r d’ESO. Taller: Busquem la vida?

El passat de gener, l’alumnat de 1r d’ESO va visitar el Museu de Ciències naturals de Barcelona, on va realitzar el taller Busquem la vida?. Aquesta activitat s’organitza a partir de l’exposició Planeta Vida, una bona manera de presentar la gran diversitat d’éssers vius. Durant el taller es va treballar el concepte de vida des de diferents punts de vista per ampliar la visió cap a una perspectiva sistèmica. Per acabar l’activitat, es va fer servir el llenguatge artístic per plasmar el concepte de vida a través de la mirada creativa dels adolescents.

Amb aquest taller es pretén treballar diversos objectius, entre els quals s’intenta aprendre a identificar i caracteritzar els trets comuns dels éssers vius a partir d’evidències i saber definir el concepte de vida a partir de la visió sistèmica dels éssers vius. Aquests objectius s’assoleixen amb la descoberta de les característiques dels éssers vius com a individus.

Per finalitzar la jornada, l’alumnat va participar d’una gimcama a l’interior del museu, on van haver de localitzar i fotografiar diverses espècies d’animals.