1r d’ESO. Exposició: Proporcionalitat i perspectiva.

El 14 de febrer es va inaugurar el cicle d’exposicions que durant tot el curs permetran exhibir els resultats de diferents projectes vinculats al programa d’innovació pedagògica Apadrinem el nostre patrimoni: el Museu Abelló. El grup encarregat d’iniciar aquest cicle ha estat l’alumnat de 1r d’ESO, que fins el dia 21 exposa la mostra “Proporcionalitat i perspectiva.”

Aquest és el resultat final d’un projecte durant el qual l’alumnat ha treballat els conceptes de la proporcionalitat i la perspectiva a partir de l’observació i l’estudi de la façana i l’espai interior del Museu Abelló. D’entre les activitats proposades, vinculades a les àrees de tecnologia, matemàtiques, llengües i educació visual i

plàstica, l’alumnat ha descrit les diferents plantes i recreat digitalment els diferents espais que el configuren, així com una reproducció en relleu de la façana principal, sempre fent servir les escales pertinents. Tanmateix, s’ha posat en pràctica la creació de composicions amb perspectiva a través del dibuix amb punt de fuga, realitzat al natural.

El 15 de febrer es va organitzar una sessió per a les famílies , que van ser convidades a participar d’una activitat conduïda  per l’alumnat. Per començar, les famílies van haver de superar un repte matemàtic sobre la raó i la proporcionalitat per esbrinar l’alçada del museu i que es va desenvolupar al terrat de la institució. A continuació, les famílies van ser convidades a fer un passeig pel museu, i per acabar, una visita a la mostra que realitzada per l’alumnat. Altres grups de l’escola han realitzat una visita guiada a càrrec de l’alumnat de 1r d’ESO.

Si voleu conèixer altres aspectes del programa, accediu a l’ESPAI WEB.