8 de març, Dia Internacional de les Dones

Avui es celebra el dia de la dona. Aquest dia commemora la lluita de les dones per la seva participació, juntament amb els homes, en l’àmbit laboral, i per tant pel dret a la independència econòmica.

Aquest any, des de l’escola, hem volgut fer visible el que moltes vegades passa desapercebut: dones que, d’una manera o altra, han destacat en el seu terreny. Valentina Tereshkova, Pepa Colomer, Annette Kellerman, Amparo Poch, Marie Curie, Misty Copeland, Jane Godall, Frida Kahlo, Dian Fossey, Amelia Earhart, Katherine Johnson, Irena Sendler, Peggy Whitson, Ashley Fiolek o Anne Frank són algunes de les dones a qui hem donat visibilitat. Al llarg de la història moltes han quedat a l’ombra, sense ser reconeguda la seva tasca o habilitat perquè la societat del moment no valorava que una dona destaqués. Afortunadament, avui en dia, posem més consciència i , tot i que encara queda camí, hem de continuar treballant i avançar cap a una societat que valori i entengui de persones, que la dona hi tingui el lloc que es mereix.

Aprofitant que aquest any el projecte d’escola és de Dones importants de la història s’han fet  diferents activitats. Tot l’alumnat de l’escola ha portat una samarreta lila i ha participat en un ball, flashmob. Per acabar la jornada s’ha fet una foto gegant d’un llaç lila, símbol de la reivindicació dels drets de les dones. Avui en dia resulta impossible veure un llaç lila i no pensar en la lluita pels drets i la igualtat de les dones.

Volem agrair la participació i col·laboració de tothom que ha fet possible aquesta jornada. Gràcies de tot cor. Si treballem junts, tot és possible!