L’escola participa en el programa d’estalvi energètic 50/50

El projecte 50/50 té l’objectiu d’incentivar l’estalvi energètic a partir de l’aplicació de bones pràctiques en l’ús i la gestió de l’energia. La metodologia que es fa servir és el 50/50, que consisteix en introduir incentius econòmics a l’estalvi energètic aconseguit. L’ajuntament (que és qui paga les factures) i l’escola signen un compromís on el primer es compromet a retornar el 50% dels estalvis econòmics aconseguits i l’equipament es compromet a aplicar un conjunt de bones pràctiques i liderar el projecte.

A més de visualitzar els estalvis aconseguits, el 50/50 té beneficis en la vessant didàctica i educativa:

• Faculta els alumnes a aprendre sobre energia i a adquirir intel•ligència energètica.
  • Corresponsabilitza als equips energètics en la bona gestió i cura de les instal·lacions escolars.
  • Una correcta gestió de la temperatura i la il•luminació a l’escola permet millorar el medi ambient i adequar aquests paràmetres a les necessitats de cada activitat i de cada espai de la escola o institut.
  • La producció energètica està en general vinculada a la generació d’emissions de COSi estalviem energia podem contribuir a reduir l’efecte hivernacle i l’impacte sobre el clima.

Per explicar-vos aquest projecte us convidem a la xerrada telemàtica Consum energètic responsable i sostenibilitat presentada per  l’Eloi Burriel.

Qui és l’Eloi Burriel?

L’Eloi és un assessor ambiental:

• Integrant expert en medi ambient i esport de la Comissió de Sostenibilitat de la Candidatura Barcelona Pirineu 2022.
  • Creador de la recistella: www.lorigen.net/recistella/
  • Col·laborador amb la Diputació Barcelona per a l’Ambientalització d’esdeveniments.
  • Coordinador, assessorament tècnic i col·laboració d’ambientalització de la Mitja Marató de Granollers.
  • Integrant del Grup de Xarxa Consum responsable i economia sostenible.
  • Coordinador de Conferències Unió Europea.
  • Coordinador de jornades de sostenibilitat.
  • Coordinador i educador ambiental del Projecte de restauració fluvial del riu Congost per a l’increment de la Biodiversitat a Granollers.
  • Suport extern per a l’assessorament tècnic i difusió del programa Europeu Interreg IVC EUROSCAPES.
  • Serveis de suport extern per l’assessorament tècnic, redacció de nous apartats i actualització de la Guia sobre les novetats del Reglament EMAS III per el Club EMAS.

Us deixem el link de la xerrada que es farà a la plataforma zoom:

Meeting ID: 912 2900 8542

Passcode: 577467

Una abraçada i gràcies per la vostra energia!