Sortida a Can Vila d’Artés (Bages)

Els alumnes de P5, el passat dijous 8 de novembre, van anar d’excursió a Can Vila d’Artés (Bages) per treballar la verema.

Els nens i les nenes han conegut les vinyes i el raïm. A través dels diferents treballs del camp, els alumnes han après què és i què s’hi fa a una vinya, quines són les principals parts del cep, els diferents tipus de conreu, les feines determinades a cada estació de l’any, les malalties que afecten a la planta i el procés de fermentació.

També han visitat el celler, com es fa la recollida del raïm i com s’elabora el most, perquè han tingut l’oportunitat de trepitjar a la manera antiga el raïm amb els peus, tot fent gresca, fent la premsada i tastant el most.

El most que ha sortit, se l’han emportat en una ampolleta per veure el procés de fermentació a l’escola.