Visita didàctica a La Linera

La_linera Els alumnes de 6è han fet una visita didàctica al parc de La Linera i el seu entorn. Allà han fet un viatge en el temps a l’antiga fàbrica tèxtil.

220px-Camaleo_lineraLa Indústria La Linera fou la primera fàbrica que es va instal·lar a Parets del Vallès, funcionava com una colònia tèxtil de l’època, però amb la diferència, que aquesta es va instal·lar en un poble ja existent. Al voltant de la fàbrica es van crear diversos carrers per als treballadors, ja que en aquella època Parets era un poble agrícola, una escola i la casa del director. Durant molt de temps va ser l’única fàbrica de la població i era el motor econòmic del poble. La fàbrica va tancar les seves portes el 1971 i actualment els terrenys són un espai verd, anomenat parc de la Linera. Encara es conserva la torre del director, reconvertida en Escola Municipal de Música; l’escola bressol La Cuna, que ja havia fet la funció de guarderia per als fills dels obrers; la xemeneia, de 23 metres; i les cases de treballadors, que segueixen unes pautes de construcció a l’estil anglès.

linera (1)

linera (2)