Comunitat de Mitjanes

COM TREBALLEM?

• Els Racons d’Aprenentatge

Els Racons d’Aprenentatge és la metodologia d’aula des de 1r fins a 3r de Primària. És un mètode d’aprenentatge basat en establir petits espais d’aprenentatges a l’aula. Cada racó té un espai adjudicat. Els racons es van renovant segons la dinàmica del grup i l’assoliment que es va fent d’aquests.
Segons el tipus d’activitat, alguns racons necessiten ser dirigits pel mestre. En d’altres, els nens/es poden funcionar amb força autonomia. Aquesta nova manera de fer ens permet dedicar una atenció més individualitzada a cada nen/a, planificant, si s’escau, activitats d’aprenentatge adaptades als seus interessos i necessitats, tenint en compte sobretot, els diferents ritmes d’aprenentatge que es poden trobar dins d’una aula.

• Projectes

El treball per projectes pretén que l’alumnat sigui el protagonista de l’aprenentatge però tractant els temes d’una manera més global i en un entorn més col·laboratiu. Els projectes es realitzaran a l’Àrea de Medi Social i Natural i l’alumnat, previ consens del grup-classe, protagonitzarà una recerca i investigació sobre allò que sigui del seu interès.

• Tallers d’Educació artística, visual i plàstica

Amb l’objectiu de fomentar el vincle entre els diferents grups – classe, l’àrea d’Educació artística, visual i plàstica es dinamitza mitjançant tallers. Cada comunitat (tres grups classe) mitjançant quatre mestres, estableix quatre tallers. En aquests tallers es fan quatre activitats plàstiques diferents i amb alumnat dels tres cursos. Un cop acabat el taller tots els grups roten i fan un altre taller. Així fins completar els quatre. Quan es finalitzen els quatre tallers, se’n proposen de nous.

• Eix temàtic

Durant el curs s’escull un eix temàtic per tota l’escola que s’anirà treballant durant tots el mesos i des de les diferents àrees. Aquest curs, l’eix temàtic és “LES OLÍMPIADES” i cada classe ha escollit un esport de nova incorporació:

• 1r: Skaters
    • 2n: Patinadors/es