Vincular x Educar (PREMI RECONEIXEMENT BARCELONA INNOVACIÓ EDUCATIVA 2019)

Vincular X educar és un projecte comunitari per afavorir el procés educatiu dels infants millorant la vinculació de les famílies amb l’escola i les entitats de lleure educatiu del barri. Consisteix en posar en contacte infants d’una escola amb els esplais i caus del territori. Com diu un proverbi africà, “cal tota la tribu per educar un infant”, i la comunitat es transforma així en una font d’oportunitats per a tots els que participen en aquest projecte: infants, famílies, escola, entitats i, finalment, serveis socials.

Per als infants, és l’oportunitat d’establir bons lligams amb el seu barri i desenvolupar bons vincles de futur per al seu creixement, així com per millorar els seus aprenentatges. Per a les famílies, és una oportunitat per millorar la seva relació positiva amb l’escola i l’entorn del barri, desenvolupar la seva xarxa relacional i potenciar la cohesió social. Per a l’escola, és una oportunitat per obrir-se al barri, ser reconeguda i reconèixer altres agents educatius que col·laboren: la pròpia família i altres entitats del barri.

Per aquestes entitats, és una oportunitat de significar-se com agents actius del lleure educatiu i viure una experiència de treball col·laboratiu directe amb l’escola i les famílies, participant proactivament en l’educació dels infants i el seu propi enfortiment com a organització.