Hort urbà

El 2019 neix un projecte comunitari a l’Escola Francesc Macià: L’hort comunitari Francesc Macià.

En la seva creació i disseny participen tots tipus d’entitats del barri i institucions públiques per donar impuls a aquest projecte.

– Districte Sants-Montjuïc

– Escola Francesc Macià

– IMEB (Institut Municipal d’Educació de Barcelona)

– Secretariat d’Entitats de Sants, Hostafrancs i la Bordeta.

– AMPA Escola Francesc Macià

– IMPD (Institut Municipal de Persones Discapacitades)

– Projecte Vincular x Educar (SS Numància i Cotxeres de Sants)

El febrer del 2020, i després de diferents estudis de viabilitat i de salut, arrenca el projecte però la pandèmia del Covid-19 paralitza durant uns mesos la posada en marxa. El setembre del 2020 es reanuda l’activitat a l’hort.

L’objectiu del projecte és  oferir un espai d’aprenentatge vivencial i significatiu a la Comunitat Educativa de l’Escola Francesc Macià però també un aprenentatge en valors vinculant aquest projecte i els infants de l’escola amb una entitat de l’IMPD, en aquest cas, el Centre de Dia Tres Pins de la Fundació Sant Pere Claver.

Aprendre tot el procés de plantació finalitzant al menjador de l’escola incorporant-hi valors intangibles com són el respecte, l’empatia i l’integració de persones amb discapacitat,fan d’aquest projecte una oportunitat única per formar els infants que esdevindran el futur de la nostra societat.