Els ossos de goma

La setmana passada els alumnes de 2n vam experimentar com un os de pollastre podia perdre la seva duresa al quedar-se sense calci.

Els material :

• 2 ossos de pollastre.
  • vinagre
  • pot de vidre.

Primerament vam tocar els ossos, vam comprovar que els ossos són durs i no es poden doblegar, tal i com vam veure al projecte de Medi “Com som per dins”. Després vam ser introduir els dos ossos de pollastre dins d’un pot de vidre ple de vinagre. Al cap de cinc dies, vam obrir el pot i li vam canviar el vinagre. Passats els 15 dies vam obrir el pot i…què els hi havia passat als ossos? Estaven TOUS! Els podíem doblegar!  El vinagre havia fet que perdessin tot el calci que els enforteix!

Va ser increïble! Ens va sorprendre molt!

Clicant a les imatges podreu accedir als àlbums de fotografies.