PROJECTE DE LA CLASSE DELS ASTRONAUTES

Després de la visita al museu de Llívia i observació de l’escultura de l’Imma Pérez vam tornar a l’escola i vam fer el dibuix inicial i la pluja d’idees del que havíem vist. A continuació, les vam categoritzar en: COM ÉS?, QUÈ TÉ?, ON SÓN? I vam iniciar el nostre projecte a partir de l’estudi del COR, ja que ens va semblar veure’n un dins l’escultura. Aquest viatge ha estat ple de descobriments i aprenentatges que han passat per conèixer que el cor és un òrgan, un múscul de la mida del puny, situat a la part esquerra del nostre pit. Envia sang a tot el cos a través de les artèries i forma part de l’aparell circulatori. El metge que cuida i cura el cor s’anomena cardiòleg i a algunes persones a vegades se’ls hi posa malalt, com li va passar a l’avi de la Mar, en Salvador, que el van operar posant-li unes portes que s’obren i es tanquen. Però també, hem après que el cor és el símbol de l’amor, que la seva música s’anomena batec i la podem escoltar amb un fonendoscopi i que quan estem emocionats, s’accelera. I, tal com diu el conte ROCK AL COR, ens l’hem d’escoltar i fer cas del que ens digui; fer el que sentim.

Després de l’aparell circulatori, vam descobrir que al nostre cos també hi ha un aparell digestiu i hem après a menjar de manera saludable, tot treballant la piràmide de l’alimentació saludable. A més, ens cal dur una vida activa i fer esport i això ens fa créixer i ser forts i, ens ha portat a aprendre molts conceptes sobre el nostre esquelet. El traumatòleg, les radiografies, l’observació de llibres i vídeos i les experiències pròpies o les que ens expliquen, ens fan entendre tot el que anem treballant i que anem deixant per escrit, també.

Encara continuem aprenent i relacionant conceptes, per què; quan hem crescut des que vam néixer? Nosaltres també hem sigut petits?

Cliqueu per veure les imatges