Carta a les famílies

Benvolgudes famílies,

portem tres setmanes de confinament i dins d’aquest període hem arribat al final del segon trimestre. Des del Departament ens han informat que el dia 12 de març van donar per finalitzada l’avaluació d’aquest segon trimestre i que el tercer trimestre començarà el 14 d’abril, però seguirem confinats.

Els mestres aquestes setmanes han estat fent els informes de la segona avaluació que us entregarem quan tornem a l’escola.

Sabem i entenem que no estem vivint una situació de normalitat, la pandèmia i les mesures extraordinàries que s’han pres, han dificultat molt el desenvolupament dels infants amb normalitat. Entenem també que les famílies podeu estar angoixades, sovint es fa difícil atendre les demandes constants que fan els infants. Sabem que heu aprofitat per poder estar junts i gaudir d’aquests moments en família, però a la vegada això ens pot generar frustració i ansietat.

Com a escola, sabem els esforços que heu de fer, els que esteu a casa, els que heu d’anar a treballar i entenem que els continguts i els aprenentatges curriculars ara no són una prioritat.

En aquests moments, ens n’adonem de la importància que prenen els valors, la cooperació i la família. Els infants cada dia amb vosaltres estan aprenent una lliçó de vida, de solidaritat, i aquests aprenentatges que fan en família des del confinament prenen especial importància.

Entenem que hi ha famílies preocupades pels aprenentatges, el currículum, quan tornarem, què passarà… però ara mateix no podem donar resposta a això. Caldrà veure com avancen els esdeveniments i quines decisions pren el Departament d’Educació davant aquest fet excepcional. De moment el Departament està fent un estudi d’escoles per saber què podrem fer a partir del 14 d’abril, per poder oferir, com sempre ha fet l’escola, la igualtat d’oportunitat per totes i tots.

Els mestres seguirem fent com fins ara, proposant unes tasques diàries, que els infants poden retornar als tutors perquè aquests els puguin acompanyar en els seus aprenentatges. Hem dotat de correu a tots els mestres perquè hi pugueu estar en contacte sempre que ho necessiteu, i ells us trucaran quan els hi demaneu. Volem seguir al costat de l’alumnat, ajudant-los en tot el que necessitin dins aquest marc d’excepció en el que estem vivint.

Ara comencen les vacances, unes vacances diferents, unes vacances que necessitem per poder descansar i seguir oferint a l’alumnat el millor de nosaltres mateixos. Ens retrobem el 14 d’abril.

Moltes gràcies per la vostra comprensió.