Matemàtiques Manipulatives

La programació de les competències matemàtiques en tallers que es realitzen a l’escola estan destinats als alumnes d’educació Primària amb l’objectiu de rebaixar la ràtio i respectar la diversitat.

La seqüenciació en tallers pretén que els alumnes, de manera significativa i competencial, descobreixin i assoleixin els continguts propis d’aquesta àrea a través de la manipulació de diferents recursos i materials, com ara jocs de taula,…. Aquests materials han estat creats pels mestres i/o comprats.

Els tallers matemàtics es realitzen en dues sessions a la setmana d’una durada d’hora i mitja cada una.

Aquests tallers són intercicle, on es barregen els alumnes de les dues classes que conformen el cicle i es fan tres grups. Per dur a terme aquests tallers es disposa de tres espais diferents, un per cada grup, amb un mestre responsable a cadascun i on es realitzen les mateixes propostes d’activitats.

A cada espai hi ha varietat de propostes, d’entre les quals n’hi ha que són obligatòries. Els infants al llarg del mes poder realitzar les propostes que desitgin, respectant sempre l’obligatorietat de tasques. En aquestes activitats es treballen continguts de tots els blocs matemàtics: càlcul, numeració, forma i espai, mesura, estadística i probabilitat i relacions i canvi.

A l’hora de realitzar les diverses activitats, aquestes poden ser per treballar de manera individual, en parelles o en petit grup.

Finalment i per tal de fer un seguiment de les activitats i poder fer una avaluació contínua, cada taller té una activitat per recollir les evidències de la feina realitzada. Aquesta activitat de recull pot ser, una fitxa que es va omplint mentre es fa el taller o una foto del resultat final d’aquesta activitat.