Història

 

 

L’Escola Guerau de Peguera s’inaugura el 1967 com a escola Graduada Comarcal a un edifici situat al carrer de les Escoles nº 1. Acollia alumnes de Torrelles de Foix, La Llacuna, Pontons, Querol i Sant Martí Sarroca, que es desplaçaven en autocars. El nom va anar canviant amb el pas del temps fins que a finals dels anys 80 es va anomenar Escola Guerau de Peguera en honor a un personatge històric del municipi, el marquès de Foix.

 

L’actual edifici escolar és de nova construcció, estrenat l’abril del 2017 i inaugurat el 15 de setembre de 2018 per Joaquim Torra (President de la Generalitat de Catalunya), Josep Bargalló (Conseller del Departament d’Ensenyament) i Sergi Vallès (Alcalde de Torrelles de Foix).

Consta de dues ales, una de les quals de dues alçades.

A la planta baixa de l’ala de ponent hi ha la zona d’infantil amb 4 aules equipades amb WC interior i sortida directa al pati, una de les quals és la llar d’infants municipal. També hi ha un magatzem i la tutoria, espai de treball per als docents, a més de l’aula d’art i dues de desdoblaments.

Al pis de dalt hi ha l’aulari de primària, informàtica, aula petita i tutoria, a banda dels WCs de mestres i alumnes i un magatzem.

Disposem d’ascensor per a persones amb mobilitat reduïda.

A l’ala de llevant, paral·lela a la carretera, hi ha la zona de serveis, biblioteca escolar, menjador i gimnàs amb vestidors.

El xamfrà que uneix les dues ales acull la secretaria, despatxos i sala de mestres.

Disposa d’amplis i lluminosos espais de pas i d’esbarjo que garanteixen l’escolarització dels nivells educatius que oferim des de P3 fins a 6è en un entorn privilegiat.

 

 

És una escola d’una sola línia amb aproximadament 160 alumnes matriculats, que recull tant els infants del nucli urbà com els de barris, masies i urbanitzacions del terme de Torrelles de Foix.

Com a conseqüència de la immigració, la majoria de famílies de l’escola són castellano-parlants. Cal destacar també un gruix de la comunitat provinent del Marroc que té com a llengua habitual l’àrab. Un percentatge més baix prové d’altres països (Ucraïna, Holanda, Alemanya, Colòmbia o Israel) i la seva primera llengua al domicili, no és ni el català ni el castellà.

Per tots aquests motius, ja fa anys, tal i com recull el Projecte Lingüístic de Centre (PLC), es fa immersió lingüística, essent el català la llengua de comunicació i aprenentatge.

La plantilla s’adequa a les necessitats del centre de màxima complexitat que garanteix la normativa. Disposem d’un mestre tutor per cada grup classe, a més d’un especialista d’anglès, educació física, música, educació especial i un mestre de reforç destinat a l’atenció a la diversitat i aula d’acollida. També gaudim dels serveis del psicopedagog de l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic (EAP) i la logopeda del Centre de Recursos per a Deficients Auditius (CREDA).

Les hores de vetlladora que tenim assignades depenen del nombre d’alumnes que requereixen aquest suport i varien segons el curs, oscil·lant al voltant de les 25 hores setmanals.