L’escola

L’escola Guerau de Peguera és un centre públic que es troba a la localitat de Torrelles de Foix (Alt Penedès), un municipi situat a cavall de la plana penedesenca i la serralada prelitoral, amb una altitud que oscil·la entre els 350 i els 750 m.

El terme comprèn una bona part de la capçalera del riu Foix i de la conca mitjana de la riera de Pontons i el municipi té una població, aproximadament, de 2.300 habitants.

L’educació, procés integral

L’escola entén l’educació com un procés integral. Cal que faciliti el desenvolupament de l’alumnat en tots els àmbits de la personalitat, tant a nivell intel·lectual com a nivell social tenint cura dels aspectes físics, intel·lectuals, afectivo-emocionals i de relació social sense prioritzar-ne cap per damunt dels altres.

Així, l’escola està orientada vers un procés educatiu que, per mitjà d’un aprenentatge constant que ajudi l’alumnat a obtenir els recursos necessaris, fer front a la vida. En aquest sentit, totes les activitats que s’organitzen, ja siguin de caràcter acadèmic o sortides, convivències, visites culturals, festes populars, etc., tenen per objectiu assolir el desenvolupament personal i acadèmic de l’alumnat i, per tant, formen part del Projecte de l’Escola.