Principis metologògics

Quins són els nostres principis metodològics

L’alumnat és el centre de l’aprenentatge.
L’entorn d’aprenentatge reconeix que els alumnes en són els protagonistes, n’estimula el compromís actiu i els ajuda a comprendre
la seva pròpia activitat. Per aconseguir-ho l’organització de l’escola intenta girar a l’entorn dels alumnes.

L’aprenentatge és de naturalesa social.
L’entorn d’aprenentatge es basa en la naturalesa social del procés d’aprendre i fomenta activament l’aprenentatge cooperatiu ben
organitzat. L’escola vetlla per una bona convivència creant un entorn democràtic i participatiu que permet que els alumnes prenguin
decisions, tinguin càrrecs i responsabilitats en la gestió de l’aula i l’escola.

Les emocions són part integral de l’aprenentatge.
És fonamental que els docents estiguin en sintonia amb les motivacions dels alumnes i amb el paper clau que tenen les emocions
en l’assoliment de resultats. Els alumnes han de poder pensar, sentir i estimar. L’escola és un espai col·lectiu que permet poder aprendre a
regular i gestionar les emocions.

L’aprenentatge ha de tenir en compte les diferències individuals.
L’entorn d’aprenentatge ha de tenir en compte les diferènciesindividuals entre l’alumnat, també el seu coneixement previ. Cal una
atenció personalitzada que doni resposta a les necessitats dels infants. Treballem per donar oportunitats de potenciar i reconèixer
les intel·ligències múltiples dels nostres alumnes.

L’esforç de tot l’alumnat és clau per a l’aprenentatge.
Cal dissenyar activitats o plans de treball que siguin motivadors però
on es demani l’esforç i l’afany de superació que cada infant pugui
assolir.

L’avaluació continuada afavoreix l’aprenentatge.
Cal expectatives clares i estratègies d’avaluació coherents. El feedback entre docents i alumnes ha d’afavorir l’autoregulació i
assolir un aprenentatge veritablement formatiu.

 Aprendre és construir connexions horitzontals entre les àrees de coneixement i matèries.

També amb la comunitat i amb el món en general. Per això cerquem un aprenentatge globalitzat que faciliti la multidisciplinaretat.

Us compartim algunes experiències de treball globalitzat destacades de l’escola