Curs 22-23 |
Curs 23-24 |
Curs 24-25 |
Curs 25-26 |
||||||||||||
Objectius de l’EDC | 1T | 2T | 3T | 1T | 2T | 3T | 1T | 2T | 3T | 1T | 2T | 3T | |||
1. Definir els principis pedagògics i curriculars de la competència digital de centre. |
|||||||||||||||
Elaboració del Pla de Cultura Digital del centre, i la seva inclusió dins els documents de centre: PEC, PdD, PGA.. | |||||||||||||||
Fer present la cultura digital en tots els documents del centre (PEC; PdD,PGA….) | |||||||||||||||
Elaborar un pla de formació docent de l’àmbit digital. | |||||||||||||||
2. Aconseguir alumnes digitalment competents i protagonistes del seu aprenentatge perquè assoleixin l’èxit educatiu. | |||||||||||||||
Establir les orientacions i els criteris d’avaluació de cada cicle. | |||||||||||||||
Establir una gradació orientativa de l’assoliment de la competència digital a cada nivell de totes les etapes. | |||||||||||||||
3. Definir les estratègies, entorns i eines per desenvolupar la competència digital dels alumnes. | |||||||||||||||
Concreció de les aplicacions i eines de cada cicle. | |||||||||||||||
Establir i gestionar un entorn d’aprenentatge per a cada cicle. | |||||||||||||||
Programació d’activitats dels cicles per vetllar per uns bons hàbits digitals i per saber cuidar la identitat digital. | |||||||||||||||
4. Garantir el funcionament dels mecanismes d’organització i participació de tota la comunitat per donar resposta a les necessitats digitals de l’escola. | |||||||||||||||
Establir el funcionament de la comissió de cultura digital de centre. | |||||||||||||||
Definició de la figura i les tasques de la coordinació digital. | |||||||||||||||
Consolidar una comissió mixta. | |||||||||||||||
5. Vetllar per una gestió sostenible dels recursos digitals del centre. | |||||||||||||||
Planificació i gestió d’usos del maquinari, infraestructures i serveis digitals del centre. | |||||||||||||||
Establir una dotació pressupostària tant per la compra de nou material com per la seva amortització. | |||||||||||||||
Coordinar les diferents tasques de manteniment, tant a nivell preventiu com d’incidències urgents. | |||||||||||||||
6. Desenvolupar un pla de comunicació digital de centre. | |||||||||||||||
Escollir i contractar la gestió dels entorns virtuals del centre. | |||||||||||||||
Establir quins son els espais de participació digital. | |||||||||||||||
Elaborar dins les NOFC tot el protocols i autoritzacions per garantir la protecció de dades adaptades a la normativa del moment. | |||||||||||||||
7. Dotar a tota la comunicat educativa d’espais de comunicació i participació digital. | |||||||||||||||
Disposar d’eines de comunicació àgils i efectives per la gestió del centre. | |||||||||||||||
Promoure activitats per fomentar la participació digital del centre. | |||||||||||||||
Definir els canals de comunicació del centre, garantint no excloure a ningú. | |||||||||||||||
Promoure una comissió mixta de comunicació i participació digital. | |||||||||||||||
Disseny d’un pla compartit de manteniment. | |||||||||||||||
8. Establir mesures per garantir la inclusió digital de tot l’alumnat, i evitar-ne així l’escletxa digital. | |||||||||||||||
Préstec de material informàtic a les famílies amb situació vulnerable. Gestió de connectivitat dins del pla d’educació digital de Catalunya. | |||||||||||||||
Gestió de connectivitat dins del pla d’educació digital de Catalunya. | |||||||||||||||
9. Establir accions i iniciatives tecnològiques en la igualtat de gènere. | |||||||||||||||
Realitzar activitats per mostrar referents femenins del camp STEAM a les aules ( xerrades, tallers, conèixer dones referents…). |