PLANIFICACIÓ I SEGUIMENT

Curs 24-25
Curs 25-26
 Objectius de l’EDC  1T 2T 3T  1T 2T 3T 1T  2T 3T 1T  2T 3T
1. Definir els principis pedagògics i curriculars de la competència digital de centre.

Elaboració del Pla de Cultura Digital del centre, i la seva inclusió dins els documents de centre: PEC, PdD, PGA..
Fer present la cultura digital en tots els documents del centre (PEC; PdD,PGA….)
Elaborar un pla de formació docent de l’àmbit digital.
2. Aconseguir alumnes digitalment competents i protagonistes del seu aprenentatge perquè assoleixin l’èxit educatiu.
Establir les orientacions i els criteris d’avaluació de cada cicle.
Establir una gradació orientativa de l’assoliment de la competència digital a cada nivell de totes les etapes.
3. Definir les estratègies, entorns i eines per desenvolupar la competència digital dels alumnes.
Concreció de les aplicacions i eines de cada cicle.
Establir i gestionar un entorn d’aprenentatge per a cada cicle.
Programació d’activitats dels cicles per vetllar per uns bons hàbits digitals i per saber cuidar la identitat digital.
4. Garantir el funcionament dels mecanismes d’organització i participació de tota la comunitat per donar resposta a les necessitats digitals de l’escola.
Establir el funcionament de la comissió de cultura digital de centre.
Definició de la figura i les tasques de la coordinació digital.
Consolidar una comissió mixta.
5. Vetllar per una gestió sostenible dels recursos digitals del centre.
Planificació i gestió d’usos del maquinari, infraestructures i serveis digitals del centre.
Establir una dotació pressupostària tant per la compra de nou material com per la seva amortització.
Coordinar les diferents tasques de manteniment, tant a nivell preventiu com d’incidències urgents.
6. Desenvolupar un pla de comunicació digital de centre.
Escollir i contractar la gestió dels entorns virtuals del centre.
Establir quins son els espais de participació digital.
Elaborar dins les NOFC tot el protocols i autoritzacions per garantir la protecció de dades adaptades a la normativa del moment.
7. Dotar a tota la comunicat educativa d’espais de comunicació i participació digital.
Disposar d’eines de comunicació àgils i efectives per la gestió del centre.
Promoure activitats per fomentar la participació digital del centre.
Definir els canals de comunicació del centre, garantint no excloure a ningú.
Promoure una comissió mixta de comunicació i participació digital.
Disseny d’un pla compartit de manteniment.
8. Establir mesures per garantir la inclusió digital de tot l’alumnat, i evitar-ne així l’escletxa digital.
Préstec de material informàtic a les famílies amb situació vulnerable. Gestió de connectivitat dins del pla d’educació digital de Catalunya.
Gestió de connectivitat dins del pla d’educació digital de Catalunya.
9. Establir accions i iniciatives tecnològiques en la igualtat de gènere.
Realitzar activitats per mostrar referents femenins del camp STEAM a les aules ( xerrades, tallers, conèixer dones referents…).