Coneix el nostre projecte educatiu

Els pilars pedagògics del nostre projecte educatiu són:

Educació integral

Entenem l’aprenentatge com a un procés que implica la totalitat de la persona i en el que es desenvolupen una gran diversitat de capacitats: intel·lectuals, motores, procedimentals, socials, emocionals, actitudinals…L’educació no és un procés instructiu, sinó que es desenvolupa tenint en compte la diversitat de capacitats, d’interessos i de ritmes d’aprenentatge de cada alumne/a.Estem convençuts que els aspectes emocionals (motivació, metes, expectatives, autoconcepte, autoestima) estan íntimament lligats amb les capacitats cognitives.L’escola treballa de forma explícita, com a part bàsica del procés de socialització: les habilitats emocionals (autoregulació), les relacions interpersonals (respecte i diàleg) i els valors com la responsabilitat i la cultura de l’esforç com a mitjà d’aconseguir les fites personals i socials que permetran als infants formar part d’una societat canviant i plural.

Esperit crític.

Afavorirem el desenvolupament de l’esperit crític, la iniciativa personal, la capacitat de discussió i la presa de decisions, tot defugint el conformisme i la passivitat. L’aprenentatge ha de ser també un intercanvi constructiu i raonat. S’incentivarà la voluntat col·lectiva de transformació de la realitat social.

Aprenentatge actiu i significatiu.

Des d’una visió constructivista de l’aprenentatge, el/la mestre/a actuarà com a orientador i dinamitzador del procés d’aprenentatge de l’alumne. Facilitarà, estimularà i donarà coherència al seu aprenentatge natural, tot fomentant la curiositat i la investigació, implicant-lo activament en el seu procés i evitant un paper de receptor passiu de la informació. Donarem especial rellevància a les activitats d’observació, de recerca, descobriment i treball de camp. En aquest sentit, el treball de l’hort escolar i les activitats complementàries (sortides i colònies, festes populars, jornades culturals, congressos, concursos de l’entorn,…) es consideren activitats imprescindibles per a completar el currículum competencial dels alumnes.Entenem l’aprenentatge com un progrés individual de cada alumne, que parteix dels seus coneixements i de les seves capacitats i en fomenta l’assoliment d’altres. Així doncs, es tindran en compte els coneixements previs dels alumnes i també el seu ritme personal d’adquisició.

Treball competencial i transversalitat dels aprenentatges.

L’escola vetllarà per l’assoliment de les competències bàsiques per part dels alumnes per tal de garantir que puguin integrar-se plenament en un món complexe i canviant. Per aconseguir-ho fomentarà el treball competencial, tant a les aules com mitjançant altres espais de treball que l’equip docent determini (hort, science lab, biblioteca, informàtica, desdoblaments d’expressió escrita o de resolució de problemes, apadrinament lector, etc.).Així doncs, s’evitarà realitzar només treballs mecànics i repetitius per donar prioritat a que l’alumne s’enfronti a la resolució de problemes reals, que el facin aplicar i relacionar coneixements, habilitats i actituds en contextos diversos.També es potenciarà el treball globalitzat i transversal dels aprenentatges a partir de la realització de projectes interdisciplinaris a cada nivell.

Coordinació.

Plantegem l’educació com a una tasca col·lectiva i d’equip on la coordinació entre els professionals (cicles, comissions, claustre,…) és fonamental per donar coherència i cohesió a la intervenció educativa.

Comunitat educativa.

Creiem que tota la comunitat educativa ( alumnes, mestres, famílies, monitors i entorn ) ha d’educar i s’ha d’implicar en la realització dels projectes d’escola i en l’assoliment dels objectius educatius. Tot els temps d’escola (lectiu, complementari, de menjador, extraescolar) ha de considerar-se temps educatiu. L’escola considera fonamental la comunicació, la col·laboració constant i el treball de forma coordinada.

Aprenentatge cooperatiu.

Es fomentarà l’aprenentatge cooperatiu entre els alumnes de l’aula i també entre els alumnes de diferents nivells o cicles, per tal de promoure la implicació activa de l’estudiant en el procés d’aprenentatge, per incrementar el nivell d’aprenentatge mitjançant la interacció entre companys, per promoure l’autoaprenentatge, per desenvolupar el raonament crític, per desenvolupar la capacitat de comunicar-se de forma oral i escrita i per desenvolupar les habilitats del grup i les relacions interpersonals.

Autoavaluació.

L’escola, a partir dels Plans d’Avaluació Interna resultants de l’anàlisi dels indicadors de centre (externs i interns) es plantejarà actuacions de millora en els àmbits organitzatiu i d’ensenyament aprenentatge, per garantir el màxim nivell d’assoliment de les competències bàsiques per part dels alumnes.

Noves tecnologies.

Les noves tecnologies són uns dels mitjans més influents en l’educació de les noves generacions. Per aquest motiu l’escola incorporarà les TAC i les TIC en la seva pràctica educativa, en la mesura que els recursos materials ho permetin, com un recurs més d’aprenentatge i prepararà l’alumnat per analitzar críticament la informació. L’escola disposa d’un Pla TAC que servirà de guia per implementar aquests recursos.

Innovació i formació.

Com a escola activa fomentarem la participació del centre en projectes innovadors que ens permetin respondre a les necessitats de millora o als interessos educatius dels nostres alumnes. Així mateix, el Claustre de Professors participarà en activitats de formació en centre o de zona que afavoreixin la implementació a l’aula dels projectes o millores que l’escola s’hagi plantejat.

 

Per desenvolupar aquest projecte educatiu, el consell escolar va aprovar la creació de diferents perfils professionals justificats pel PEC del centres i aprovats pel consorci d’educació de Barcelona.

Perfil EGI infantil https://drive.google.com/open?id=1opRyhRmf1kCwBT_wLkHYhVWfIG6X3o9i

Perfil IAN infantil i primària https://drive.google.com/file/d/1yxB7SixalLiGrOacP1NYcJe4Y7l1Fz0w/view?usp=sharing

Perfil TIC https://drive.google.com/file/d/1uyoH_yQ8LdO0oorhGrNE-p2vlXsAU327/view?usp=sharing

Perfil Primària EGI https://drive.google.com/file/d/1bcMwIWJSNRMCIIykI__0LqsyQWF9LCp6/view?usp=sharing

Us enllaçem el document sencer del nostre PEC per si voleu conèixer el nostre projecte amb més profunditat.

https://drive.google.com/file/d/1CFxYm4jjR866DcOatU9Ohzwb-CXDmdKb/view?usp=sharing