Ambients d’aprenentatge (Educació Infantil)

A l’escola tenim 11 ambients:

  • EXPERIMENTEM

En aquest ambient es pretén que els infants observin, toquin, pensin, dedueixin, facin hipòtesis, treguin conclusions, comparteixin, es relacionin… Per això es posa al seu abast material amb el qual puguin tenir contacte amb la ciència: balances, metres, lupes, imants…

  • MINIMONS

Els minimons són propostes de joc lliure on els nens i nenes inventen, creen i reprodueixen  situacions de la vida real. Un joc simbòlic que permet imaginar i construir escenaris diversos i on es poden imaginar històries on la relació, el llenguatge i la creativitat siguin els motors del joc.

  • LLUM I COLOR

Aquest ambient es troba en un espai a les fosques on trobem diferent material amb el que manipular i experimentar amb la llum i/o la foscor.

  • FEM I DESFEM

En aquest ambient els infants tenen a l’abast diferents tipus de materials, estructurats i no estructurats, de diferents mides i formes (peces de fusta, tubs de cartró…) per poder experimentar, jugar i manipular sense la directivitat de l’adult.

  • SOM ARTISTES blau i blanc

Hi ha dos ambients de llenguatge plàstic, on els nens i nenes troben diferents propostes i materials que els ajuden a expressar-se i crear d’una manera lliure amb diferents tècniques artístiques com dibuixar, pintar, estampar, modelar amb fang, fer collage, retallar, enganxar, esquinçar…

  • 3.0

A l’ambient 3.0 les activitats estan dissenyades amb l’objectiu d’afavorir la participació i l’aprenentatge de tothom, tenint en compte les diferents potencialitats i necessitats dels infants. La incorporació de les TAC en els ambients està orientada a obrir un ventall de possibilitats diverses que contribueixin a la personalització i augmentin la implicació i les possibilitats d’accés a la producció i comunicació.

  • FEM DE GRANS

És un ambient on l’infant pot imitar el rol dels adults en la vida quotidiana, com per exemple l’espai de cuina, hospital, casa… El fet de reproduir el món adult fa que desenvolupin el pensament creatiu i a  resoldre conflictes. És un aprenentatge que els ajuda a conèixer-se a si mateix i a l’entorn que l’envolta.

  • ENS MOVEM

  • TEATRE I CIRC

A l’ambient de teatre i circ els infants es troben un espai ple de propostes que afavoreixen les capacitats individuals de cada alumne. Tot està pensat per tal de desenvolupar el potencial sensorial, perceptiu, imaginatiu i expressiu.

  • ATELIER DE LLETRES

En aquest ambient ens divertim mentre juguem amb les lletres i treballem la psicomotricitat fina. Els nens i nenes troben diferents propostes de jocs relacionats amb les lletres que els ajuden a expressar-se i experimentar lliurement. Els diferents materials que es troben són: lletres imantades, de fusta, plastificades, lletres per cosir, per enfilar, segells, retoladors, guix, sorra, plastilina, puzles…

 

“L’infant no juga per aprendre,

però aprèn perquè juga”  

Jean Piaget