Què ens defineix ?

Som una escola

• Oberta a l’entorn (barri, associacions, escoles, instituts, Serveis Educatius,…). On l’intercanvi d’experiències i la participació en activitats comunes, sigui una font d’enriquiment mutu.
  • Participativa, on tota la comunitat ( alumnes, mestres, famílies, monitors i entorn) eduqui i s’impliqui en la realització de projectes comuns i on tot els temps d’escola (lectiu, complementari, de menjador, extraescolar) es consideri temps educatiu.
  • Activa pedagògicament parlant. Que s’interessi per estar al dia de les novetats pedagògiques i per participar en projectes innovadors. Atenta als canvis que la societat experimenta de forma ràpida i constant.
  • Que passi de l’ensenyar a l’aprendre, on els infants siguin els protagonistes dels seus aprenentatges, aprenguin a conèixer els seus avenços i augmentin la seva autonomia. Que els capaciti per gestionar, seleccionar i analitzar informació, interioritzar-la i construir aprenentatges.
  • Acollidora per a tothom, pels de fora i pels d’aquí, que defensi, valori i s’enriqueixi amb les diferències entre persones i cultures.
  • Inclusiva, que lluiti per superar el fracàs escolar, que entengui la diversitat com una forma més d’aprenentatge, que lluiti per donar una resposta a les necessitats de tots els nens i nenes, que es senti responsable de tots i cada un dels infants que li arriben. Una escola que treballi per l’equitat i la cohesió social, alhora que per la qualitat educativa.
  • Que eduqui en i amb valors, fomentant la reflexió i el diàleg permanent, és a dir, que converteixi els valors en pràctiques de vida per a què els nens i nenes siguin capaços de conviure en un món cada cop més globalitzat. Que sigui una escola compromesa en la construcció d’una societat decent.
  • Integradora. Que defensi el diàleg crític, per a que tothom es senti respectat i escoltat.
  • Coeducadora, que eduqui en la igualtat entre sexes i que treballi per a una educació no sexista, superadora de mites, rols, tradicions i tabús.
  • Respectuosa, en la seva mirada cap als infants, que reconegui les seves capacitats i competències així com el bagatge que porten quan arriben a l’escola.
  • Que treballi pel màxim desenvolupament de les capacitats personals de cada un dels infants. Que vetlli pel desenvolupament de les persones en la seva totalitat i en totes les seves dimensions: social, física, afectiva,… Que els faci competents per desenvolupar-se individualment i socialment.
  • Reflexiva i autocrítica, que es serveixi dels processos autoavaluatius com a eina de millora i que ofereixi una educació de qualitat.
  • Transparent, en l’organització i la gestió, i també en les relacions. Una escola on les famílies i els professionals que hi treballen s’informin mútuament i mantinguin una relació de confiança, fluïda i respectuosa.