Pla de cultura digital: La tecnologia a l’escola

La tecnologia a l’escola

 Volem acompanyar als nostres alumnes per esdevenir ciutadans competents digitalment.  Els eines digitals són clau a la nostra societat i esdevindran cada cop més importants dins el món laboral. Els nostres alumnes han de conèixer tant l’ús d’aplicacions com alguns llenguatges de programació i alhora també aprendre regular la seva identitat digital. Donem eines per protegir-se i saber actuar dins un món virtual,

Per això a l’escola:

Integrem l’ús de dispositius mòbils en totes les àrees:

  • Fem recerca d’informació, i aprenem a contrastar-la i a buscar fonts segures
  • Fem activitats d’aprenentatge online, qüestionaris….)
  • incorporem la ofimàtica a partir de la realització de documents i presentacions.
  • Creem  materials audiovisuals ( videos, entrevistes, collage, poster virtuals….)
  • Utilitzem mitjans per compartir tots els materials amb els alumnes. Google Classroom

Realitzem ambients i espais d’aprenentatge al voltant de la tecnologia

  • Fem de robòtica a tots els cicles i fem tallers específics del llenguatge de programació  d’Scratch
  • a Educació infantil, el robot beebot i diverses apps de programació
  • a cicle inicials, el robot dash&dot i diverses apps de programació
  • a cicle mitjà, treballem amb el legowedo i diverses apps de programació
  • a cicle superior treballem amb el robot m-block, amb el makey-makey, amb scratch i diverses apps de programació.

Desenvolupem tallers per saber editar videos, imatges i àudio. 

  • a educació infantil hi ha una ambient 3.0 amb ipads, ginys d’expressió oral i una catifa interactiva
  • a cicle inicial de de narració de contes i de tv
  • a cicle mitjà de ràdio i videos de  recomanacions de llibres
  • a cicle superior de TV i stomotions

Utilitzem la plataforma Gsuite pel treball col·laboratiu al núvol

A partir de 3r de primària en un entorn segur on els alumnes només poden utilitzar els seus serveis ( gmail, drive…) amb els companys de l’escola. No poden rebre res fora del domini de l’escola