Canvis en protocols Covid

El dia 11 de gener s’han afegit dues novetats en aquest protocol:

1. L’alumnat i professorat de tots els ensenyaments que hagin estat positius per covid-19 en els darrers tres mesos (independentment del seu estat vacunal) no s’hauran de fer TAR quan hi hagi un cas positiu al grup de convivència i podran continuar anant a l’escola amb normalitat.
    2. L’alumnat i professorat que presentin​ simptomatologia compatible amb la covid-19, cal que es facin una prova diagnòstica. Aquestes persones no podran assistir al centre fins que no tinguin el resultat: si són positives s’hauran d’aïllar i si són negatives podran tornar al centre un cop hagin millorat els símptomes (en què cal haver estat 24 hores sense tenir febre)​.​​

Ateses les noves indicacions que ens han arribat, compartim els canvis en el protocol:

Qualsevol símptoma inclòs en el protocol de gestió de casos​ és compatible amb covid-19. Per tant, davant d’un símptoma de nova aparició, encara que es presenti de forma aïllada, l’alumne/a o professional del centre educatiu s’ha de quedar a casa i posar-se en contacte per telèfon, o mitjançant La Meva Salut, amb el centre d’atenció primària perquè li doni les indicacions que escaigui.

​Amb relació a la gestió dels contactes estrets, es consideren “immunitzades” les persones que han rebut la pauta de vacunació completa (14 dies després d’haver rebut la darrera dosi) i/o les que han passat la malaltia (amb prova diagnòstica que ho confirmi) en els darrers 90 dies (3 mesos).

Les persones immunitzades queden exemptes de fer quarantena, si bé han de reduir la seva interacció social i estar amatents a l’aparició de qualsevol dels símptomes esmentats. Si n’apareix algun, cal que es quedin a casa i que contactin per telèfon, o a través de La Meva Salut, amb el seu centre d’atenció primària.

Se suprimeix la indicació de quarantena per als alumnes d’educació infantil i d’educació primària quan hi hagi casos positius esporàdics en el grup de convivència estable (4 o menys). Quan hi hagi 5 casos positius o més (o el 20% o més de positius) en un període de 7 dies, els infants no immunitzats han de fer quarantena.

Els alumnes d’educació primària (immunitzats i no immunitzats) s’hauran de fer un test d’antígens ràpid a la farmàcia (no a casa) quan hi hagi un cas positiu al GCE.

El període de quarantena (per contacte estret) i el període d’aïllament (per positivitat) en persones asimptomàtiques o amb símptomes lleus passen de 10 a 7 dies.