Butlletí 1/20-21: 1 de setembre

Carta de l’equip directiu a les famílies del centre

Benvolgudes famílies,

El pròxim 14 de setembre està previst que comenci el curs de forma presencial. Aquest curs comença d’una forma molt diferent, però està plantejat per poder garantir el dret a l’educació de tots els infants, seguint totes les indicacions de seguretat i prevenció de les autoritats sanitàries i del mateix Departament d’Educació. L’escola ha preparat un pla d’obertura on es recullen totes aquestes indicacions i els canvis organitzatius i de funcionament que impliquen.

En primer lloc, avisar que s’enviarà un missatge a totes les famílies de P3 per poder fer una trobada, en grups reduïts, al més aviat possible. La resta de famílies també disposareu d’una convocatòria, en aquest cas per una reunió telemàtica, que es farà per cicles, abans de començar les classes.

Cal tenir en compte que hem de seguir una sèrie de protocols i que estem en una situació d’emergència i que el funcionament de l’escola serà diferent i adaptat a aquesta emergència que, malauradament, s’ha endut la vida de milers de persones.

Us avancem alguns dels punts que ja cal anar tenint clars. Un cop el pla estigui presentat i aprovat, el farem públic en la seva totalitat:

• L’alumnat s’organitzarà en grups estables, que han de ser el més estancs possibles. Aquests grups estables han de ser de menys de 20 alumnes, sempre que sigui possible i, per aquesta raó, s’han organitzat en cicles de dos anys (excepte P3). De manera que hi haurà tres grups de P4 i P5, tres de cicle inicial, tres de cicle mitjà i tres de cicle superior. S’ha hagut de fer així perquè no hi ha prou professorat per poder fer dos grups de cada classe. A més, s’ha tingut en compte que el currículum de la Generalitat està organitzat els continguts, objectius i criteris per cicles.
    • El repartiment dels infants en grups s’ha fet tenint en compte uns criteris objectius:
          1. Si hi ha germans aniran en el mateix grup.
          2. Els alumnes que tenen germans en un altre grup, també es posen junts de manera que en cada classe no hi ha germans de molts altres grups. ACLARIMENT-EXEMPLE: Si en un cicle hi ha tres alumnes que tenen germans en un mateix grup, aniran junts.
          3. Els grups han d’estar equilibrats. En cap cas s’organitza a l’alumnat en grup bons o en altres més fluixos.
          4. Que no hi hagi un gran desequilibri entre el nombre de nens i el de nenes.
    • Les entrades i sortides seran esglaonades i es faran servir les tres portes d’accés. Cada grup tindrà una porta i una hora per entrar. També estaran organitzats els fluxos de circulació per dins del centre.
    • Les famílies no poden accedir al centre a no ser que sigui amb cita prèvia o en un horari concret que ja es facilitarà. Si heu de venir aquests dies a fer algun tràmit, heu de demanar cita.
    • El serveis de menjador i acollida funcionaran, tot i que també s’adaptaran a les circumstàncies actuals.
    • Les mesures de seguretat bàsiques són: mascareta, distància de seguretat, i desinfecció i ventilació dels espais. A més, cada dia es farà una presa de temperatura i es desinfectaran i ventilaran tots els espais.

Tindreu tota la informació detallada, tant per escrit com a les reunions d’inici de curs. Com ja s’ha dit, es tracta d’una escola d’emergència donada la situació actual, amb l’objectiu de poder mantenir l’educació presencial sempre que sigui possible. Per altra banda, s’han previst fórmules per poder garantir una continuïtat en el treball diari en cas de confinament parcial o total. Aquesta continuïtat implicaria classes telemàtiques i unes programacions didàctiques per cicles, pensades per a poder seguir en cas de quarantena o confinament.

Atentament,

Equip directiu

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *