Butlletí 29: 20 de maig

Obertura parcial de l’escola

Exposem la informació que ha publicat avui la Generalitat i que ha explicat el conseller d’educació en roda de premsa. Però abans, cal tenir en compte tres premisses:

1. La possible obertura parcial del centre només es pot produir si la nostra població entra en la fase 2 de desescalada. Això no pot passar abans del 8 de juny.
    2. Les direccions dels centres encara hem de rebre instruccions més precises. Aquesta primera comunicació la fem perquè està sortint per tots els mitjans, però cal tenir clar que pot haver-hi algun canvi.
    3. El curs 2019-2020 s’acabarà de forma telemàtica. Les accions que s’expliquen a continuació no suposen una tornada a la docència presencial.

Està previst que els centres d’infantil i primària s’obrin per a les següents activitats (4):

1. Alumnes de 6è de primària: Acció educativa presencial voluntària, en grups de màxim 13 alumnes, amb l’objectiu de donar suport al tancament de l’etapa i l’acompanyament del seu pas a secundària. Al ser voluntari, cal garantir la continuïtat de la docència telemàtica.
  2. Tutories personalitzades: Poden ser amb un alumne o també amb la família (només una persona), de qualsevol nivell. Es tracta d’una mesura excepcional i s’haurà de programar per un dia i una hora en concret. No suposa una assistència diària al centre.
  3. Tutories en grups: Es farà en grups de no més de 13 alumnes, de qualsevol nivell i és compatible amb l’anterior. Es tracta d’una mesura excepcional i puntual. Es tracta de l’obertura d’algun espai del centre de manera planificada i la programació del dia i hora del retrobament de l’alumnat amb el professorat. No suposa una assistència diària el centre.
  4. Acollida per alumnat d’infantil: Acollida en un espai específic per aquells infants (P3, P4 o P5) de famílies en els quals els dos progenitors hagin de treballar de forma presencial, sense possibilitat de flexibilitzar-lo, en grups de màxim 13 alumnes i de 9 a 13 hores.

Requisits per l’assistència:

• No tenir símptomes compatibles amb la COVID-19.
    • No haver conviscut o tingut contacte estret amb positiu confirmat o simptomatologia compatible en els 14 dies anteriors.
    • Calendari vacunal al dia.
    • En el cas que l’infant tingui alguna malaltia crònica o de risc, es valorarà la idoneïtat de reprendre l’activitat escolar.

Mesures de protecció i prevenció

En el moment de dur-se a terme ja es concretaran, però bàsicament són dues:

1. Distanciament físic.
      2. Rentat de mans.
A mesura que tinguem informació més concreta o que pugui suposar alguna novetat us anirem informant. També cal tenir en compte que algunes zones de Catalunya entraran en la fase 2 abans i, per tant, tindrem informació de com està funcionant.