Experimentem, sentim, gaudim, toquem….

Estem ja al segon trimestre d’aquest curs tant atípic, però la classe de Sensorial C no deixem de seguir les nostres rutines de primera hora del mati.

No obstant, abans de posar-nos a treballar, enguany hem de fer una cosa molt important: La desinfecció de mans!. Però per fer-ho una mica més dinàmic i entretingut hem decidit incorporar aquesta activitat essencial a les nostres rutines tot acompanyant-la amb una cançó i un petit massatge per estimular el sentit del tacte.

A continuació ja podem passar llista. Com que cada alumne té una manera diferent d’aprendre hem adaptat el material de les rutines segons la forma en la qual reben la informació:

• Material tàctil: dossier amb objectes i textures per identificar als diferents membres de l’aula.
  • Material visual: presentació amb les fotografies dels alumnes i professionals amb el reforç auditiu del seu nom.
  • Material manipulatiu: dossier amb fotografies per enganxar.

Tot seguit, és el moment de saber en quin dia de la setmana ens trobem, anticipem aquesta rutina amb una cançó. En acabar, cada dia toquem una textura diferent, establint una relació dia-objecte.

Finalment, l’encarregat del temps mira per la finestra i diu a la resta de companys el temps què fa. Un cop ja ho sabem, estimulem els sentits amb diferents objectes segons el clima corresponent. Per exemple, els dies calorosos emprem un assecador amb aire calent, o ens mullem amb aigua els dies plujosos. Per acabar, visualitzem i escoltem una presentació amb imatges i cançons sobre els fenòmens meteorològics.

A continuació us deixem una petita presentació del treball diari que es realitza a l’aula.