Teràpia assistida amb gossos

“Els gossos faciliten la comunicació, la connexió amb l’entorn i el desenvolupament saludable de la persona.”

Boris Levinson, 1953

La teràpia assistida amb gossos (TAG) consisteix a introduir un gos específicament entrenat com a eina de suport i treball dins una sessió terapèutica.

L’objectiu general és millorar l’àrea física, social, emocional i/o cognitiva de l’alumnat amb algun tipus de discapacitat a través de la interacció amb l’animal.

Per dur a terme aquestes teràpies necessitem que el gos tingui un aprenentatge adquirit per realitzar aquestes funcions, acompanyat en tot moment per un Tècnic en TAG (amb la titulació pertinent) que conegui, guiï i vetlli pel benestar del gos, i un prefessional dins l’àmbit educatiu que conegui les necessitats del nen.

En cada cas fem un disseny de les sessions establint objectius concrets de treball segons les necessitats de cada alumne.En la teràpia assistida amb gossos es tenen en compte totes les àrees d’aprenentatge, des de l’àrea psicològica i cognitiva, fins a la de comunicació i llenguatge, així com la psicomotora i l’àrea de socialització.

El perfil dels alumnes que realitzen aquesta activitat és diversa ja que aquesta teràpia ens permet treballar una gran varietat d’aspectes. Principalment s’ofereix a nens amb transtorns de conducta, dèficits d’atenció, dificultats en la comunicació, nens amb problemes motrius i dèficits sensorials.