Una visita molt especial

En el marc del Seminari de coordinacions de direccions de centres educatius del Baix Ebre, aquesta setmana hem acollit als directors i directores de les escoles de primària i secundària, així com a una representació de la Inspecció Educativa i del Servei Educatiu del Baix Ebre.

Les reunions d’aquest seminari es realitzen cada dos mesos amb l’objectiu del d’impulsar el lideratge pedagògic dels centres educatius, compartir pràctiques de referència i potenciar la coordinació d’actuacions entre els centres.

Aquesta ha estat una visita molt especial per a nosaltres perquè ens ha permès compartir quina és la nostra visió i missió com a escola així com el procés de transformació que hem fet i encara estem fent per esdevenir una escola cada cop més inclusiva.

La comissió per a la inclusió ha estat l’encarregada de liderar l’organització de tota la jornada, comptant amb la participació de tot l’alumnat i l’equip docent. L’objectiu d’aquesrta organització ha estat oferir una experiència vivenciada d’una planificació basada en el Disseny Universal per a l’Aprenentatge, connectant d’aquesta manera totes les activitats que s’han portat a terme.

Aquestes activitats han estat les següents:

Benvinguda: Ens identifiquem!

En aquesta activitat ha participat l’alumnat de Transició a la Vida adulta preparant totes les targetes d’identificació.

Presentació de l’escola

La directora del centre ha presentat els tres serveis educatius de l’escola en el marc de la Fundació Mercè Pla: educació infantil i educació bàsica, formació potobligatòria i CEEPSIR.

Presentació del CEEPSIR

El professional que dona l’atenció en aquest servei ha explicat quines són les bases de les seves actuacions i com s’estructura i s’organitza el servei.

Visita a l’escola

L’equip docent i l’alumnat han mostrat algunes de les pràctiques educatives que estem portant a terme al centre així com tot el ventall de recursos que utilitzem per desenvolupar-les.

Pausa / Esmorzar

L’alumnat del PFI de cuina i càtering i l’alumnat de Transició a la Vida Adulta han preparat amb molta il·lusió una degustació de productes salats i begudes i el CET de la Fundació s’ha encarregat dels productes dolços.

Formació sobre Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA)

Dos membres de la Comissió per a la Inclusió han oferit un petit tast sobre el Disseny Universal per a l’Aprenentatge, les seves bases i pautes de referència. En finalitzar la seva exposició, han exemplificat la seva aplicació vinculant totes les accions del seminari.

Tothom ha quedat molt satisfet amb la visita, l’equip docent, l’alumnat i totes les persones que ens han vingut a visitar.

El treball en equip dona grans resultats!