Dia internacional del Poble Gitano

El 8 d’abril es celebra el Dia Internacional del Poble Gitano.

Aquesta data recorda la celebració del primer Congrés Mundial romaní/gitano a Londres el 8 d’abril de l’any 1971, trobada en la qual es va constituir la bandera i l’himne gitano.

Per celebrar aquest dia tan assenyalat per la majoria de la comunitat educativa de la nostra escola, vam veure un visionat d’un vídeo de l’InfoK de TV3, on vam aprendre que fa 600 que el poble gitano va arribar a Catalunya, així com també una mica d’història, de símbols, de tradicions, de llengua i de música.

Va ser molt bonic saber que a la nostra televisió parlen sobre nosaltres!

També vam pintar la bandera gitana al pati i, al voltant d’ella, el Paco Salazar ens va explicar diferents històries gitanes i ens va cantar “El Garrotín” i “El Tossineta”, que explica la història d’un gitano que va venir de Palma de Mallorca i va conèixer una gitana molt guapa i que ballava molt bé i es va enamorar d’ella.

Per acabar l’acte, vam ballar diferents cançons.

Clicant a la següent imatge, podeu accedir a la galeria de fotos.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *