Projecte Escolta’m

L’Escolta’m a Santa Maria de Gardeny

El curs 2015-2016 l’escola Santa Maria de Gardeny va iniciar el Projecte Escolta’m de tutoria personalitzada als cursos de 2n i 5è d’Educació Primària. Al llarg dels anys el projecte s’ha anat implementant en tots els nivells educatius i actualment el realitza l’alumnat des d’I4 fins a 6è d’Educació Primària.

Què és el Projecte Escolta’m?

El Projecte Escolta’m és un projecte de centre, fonamentat en la tutoria personalitzada i l’educació socioemocional com a eixos vertebradors de la bona convivència.

Es tracta doncs d’un pla d’intervenció educativa que estableix una vinculació educativa positiva entre la tutoria de grup i l’alumnat, i que proporciona a tot l’alumnat  factors  promotors que els reconeguin i els acompanyin en el seu creixement per anar aconseguint cotes de seguretat personal que els ajudin a desenvolupar-se de forma integral i satisfactòria.

També és alhora un suport als centres educatius, en l’àmbit de l’acció tutorial, per a una millora de la cohesió social i de l’aprenentatge.

Com funciona el Projecte Escolta’m al nostre centre?

Es realitza una sessió setmanal, consistent en la trobada del tutor o tutora amb un grup de 3 alumnes.

A l’espai Escolta’m, decorat i ambientat per promoure les converses, el diàleg, l’escolta activa i el respecte, la tutoria de grup i l’alumnat mantenen una conversa de temàtica lliure, d’acord als interessos de l’alumnat.

El projecte proposa una relació tutorial fonamentada a partir de la confiança, la mirada capacitadora i la gestió racional, amb el reconeixement i la identificació per part del tutor o tutora de cadascun dels alumnes del grup classe sense exclusió.

Quins són els objectius del Projecte Escolta’m?

• Proporcionar al grup-classe un bon clima emocional d’aula i la motivació per voler aprendre i treballar a l’escola.
  • Donar respostes educatives als alumnes per promoure factors que els facin créixer de manera equilibrada i que els ajudi a tenir una motivació més gran per aprendre.
  • Aconseguir una millor vinculació afectiva entre tutories i alumnat i entre l’alumnat.
  • Que el tutor o la tutora disposi de més temps, i de qualitat, per treballar amb aprofundiment i tranquil·litat l’acció tutorial envers el grup-classe.
  • Promoure el diàleg, l’escolta activa i el respecte envers les individualitats personals.
  • Millorar la convivència per tal d’afavorir un bon ambient escolar.
  • Promoure l’educació socioemocional de l’alumnat, així com  l’assoliment de les seves competències socials, personals i interpersonals.

Ni la pandèmia ens atura!

El curs 2020-2021 va arribar la pandèmia causada pel virus de la COVID-19. Aquest fet històric va suposar, per  l’equip docent, repensar la implementació del Projecte Escolta’m a l’Escola Santa Maria de Gardeny; així com la creació de nous espais Escolta’m al centre per tal de poder continuar garantint les sessions Escolta’m amb l’alumnat, més necessàries que mai en un moment d’emergència sanitària, social i educativa. Per aquest motiu es van crear diferents espais físics per realitzar les sessions Escolta’m.

Tot seguit podeu veure algunes de les imatges.

Actualment, les mesures sanitàries ens han permès tornar a disposar dels dos espais Escolta’m del nostre centre. Un d’ells ubicat a l’edifici d’Educació Infantil i l’altre a l’edifici d’Educació Primària.