Menjador escolar

MENÚS CURS 2023-24

menú abril 2024

menú abril 2024 sense carn

menú abril 2024 sense gluten

 

 

 

 

  • Modalitat de gestió.

El servei de menjador en els centres docents públics del Departament d’Ensenyament és una prestació complementària d’ajuda a l’escolarització.

D’acord amb la normativa (Decret 160/96 de 14 de maig DOGC 2208 de 20-05-1996) els usuaris d’aquest servei seran l’alumnat matriculat al centre.

El Consell Escolar ha d’aprovar el Pla sobre el funcionament del menjador que formarà part de la programació general del centre com a activitat complementària.

La gestió del servei de menjador escolar de l’Escola Sta Mª de Gardeny la realitza l’empresa adjudicatària del Consell Comarcal del Segrià ARAMARK.

Aquesta empresa duu a terme el servei de menjador in situ i es fa càrrec de l’elaboració i del subministrament dels menús.

. Espais i instal·lacions reservats al servei de menjador.

La cuina:

El menjador:

Els usuaris del menjador escolar disposen també dels següents espais:

  • el menjador com a sala usos múltiples ( els dies de pluja o que no sigui possible sortir al pati),
  • l’aula canó, els lavabos del centre, tant de parvulari com de primària.
  • la biblioteca en dies de pluja.

Durant les jornades de mal temps o en les que no es pugui sortir al pati, els alumnes comensals romandran en espais tancats realitzant diferents activitats d’estudi o de jocs de taula amb la supervisió de les monitores encarregades.

  • – Personal i funcions del Servei de Menjador.

1 cuiner , 1 coordinadora de menjador, 4 monitores de menjador , Auxiliar d’educació especial de centre.

  • Funcions del cuiner

El cuiner és l’encarregat d’elaborar els menús tot seguint les normes de seguretat i higiene. És té  en compte aquells alumnes que no poden menjar porc.

  • Funcions de la coordinadora de menjador.

– Es responsabilitza i vetlla pel bon funcionament del menjador.

– Passa llista del comensals abans d’entrar a la menjador.

– Supervisa i dinamitza la tasca de l’equip de monitores.

– Supervisa i executar correctament el nou Pla de funcionament de menjador.

– Informar de qualsevol incidència que afecti el NOF.

– Traslladar a Direcció els fulls d’incidències que hi hagi.

– Tindrà igualment assignades les tasques encomanades com a monitora de menjador.

  • Funcions de les monitores de menjador.
  • Comproven el rentat de les mans dels alumnes abans i desprès del dinar.
  • Realitzen la distribució dels dinars als comensals amb la finalitat que tothom rebi la ració estipulada i que cap nen/a s’hagi d’aixecar de la taula.
  • Motiven els comensals per una alimentació variada i equilibrada.
  • Vetllen per l’ordre i la convivència ,i educar per als hàbits d’higiene.
  • Promouen la participació activa en les diferents tasques del menjador.
  • Tenen cura del parament i estris utilitzats.
  • Vigilen i controlen els alumnes comensals.
  • Resta totalment prohibit cap favoritisme d’atenció i servei als comensals.
  • No està permès treure aliments fora del menjador.
  • Orienten i corregeixen  els mals hàbits posturals.
  • Fomenten la sociabilització entre tots els alumnes.
  • Atenen els nens/es en cas d’accident.
  • Traslladen els alumnes als espais d’activitat ,vigilant la conducta en tot moment.
  • Vigilen activament en els espais utilitzats, oberts o tancats.
  • Tanquen i obren les portes d’accés a l’escola que es determinin.
  • Els menús són servits per les monitores al menjador de l’escola.
  • Col·laboren amb la direcció del centre en tots els aspectes relacionats amb el bon funcionament del servei de Menjador.
12:00h a 13:00h dinar
13:00h a 14:15h Dormir P-3
13:00h a  14:45h Esbarjo pati E.Infantil P-4/P-5
14:15h a  14:45h Esbarjo pati E.Infantil P-3
13:00h a 14:00h dinar
14:00h a 14:45h Esbarjo
14:45h a 15:00h Hàbits d’higiene

 

  • – Normes de funcionament del Servei de Menjador.

S’estableixen dos torns per als alumnes usuaris del servei de menjador.

E.Infantil (P-3 ,P-4, P-5)

-de les 12:00 a 13:00h  (Dinar)

-de les 13:00 a 13:45h (Dormir P-3)

-de les 13:00 a 14:45h (Esbarjo al pati d’E.Infantil)

-de les 14:45 a 15:00h (Higiene)

Educació Primària (1r,2n,3r,4t,5è i 6è)

-de les 13:00h a 14:00h (Dinar)

-de les 14:00h a 14:45h (Esbarjo al pati d’Educació Primària)

Quan hi ha activitats de migdia es fan dos torns.

Els alumnes usuaris que hagin de seguir una dieta especial (celíacs, motius religiosos, al·lèrgies…) han de portar justificant mèdic o petició escrita de la família a la Direcció del centre.

Cal avisar en entrar al matí i abans de les 9:25h a la Direcció del centre perquè ho pugui comunicar al cuiner aquells alumnes que necessitin temporalment una dieta astringent o restringent.

  • – Normes a l’interior del menjador.

1.- Tots els alumnes han d’entrar ordenadament (cal fer fila i respectar l’ordre)

2.- El material que portin els alumnes es guardarà durant el dinar al lloc que designin les monitores de menjador.

3.- Tots els alumnes desprès d’entrar al menjador, esperaran asseguts a les seves taules les indicacions de les monitores.

4.- Tots els alumnes han de rentar-se les mans abans de dinar. Els alumnes que ho desitgin podran rentar-se les dents després de dinar.

5.-  No es pot jugar, ni cridar ni fer soroll dins del menjador.

6.- No s’ha de llençar el menjar. No es pot fer malbé. Quan sigui possible es podrà repetir.

7.- No es pot aixecar de la taula sense permís de les monitores. S’ha d’acabar el dinar a taula .No es pot sortir a l’esbarjo amb menjar.

8.- En acabar el dinar no es pot deixar res sobre la taula. Cada alumne, seguint les indicacions de les monitores, deixarà la safata , els coberts ,els gots i les deixalles als llocs determinats.

9.- Cal cooperar en el manteniment de la netedat del menjador.

10.- Quan s’acabi de dinar s’ha de recollir la cadira i sortir ordenadament al pati. Només podran quedar-se al menjador per completar tasques escolars els alumnes que tinguin permís de les monitores.

  • – Mesures correctores del Servei de Menjador.

D’acord amb el NOF del centre on s’estableixen les normes de convivència d’aquest servei, es consideraran incidències:

-la falta de respecte a les monitores, malmetre el menjar, el deteriorament de les instal·lacions i el mobiliari i qualsevol altra falta que posi en perill la convivència.

La imposició a l’alumnat de mesures correctores i sancions haurà de tenir en compte el seu nivell escolar i les circumstàncies personals, familiars i socials, i haurà de ser proporcionada a la seva conducta i contribuir al manteniment i millora del seu procés educatiu.

Mesures:

  1. Amonestació oral.
  2. Amonestació escrita (que es farà arribar als pares amb un full d’incidències).
  3. Realització de tasques educadores al menjador. Reparació de danys.
  4. Suspensió del dret d’assistència al menjador.
  5. En cas de reincidència la Direcció podrà imposar altres mesures correctores que es comunicaran formalment als pares dels alumnes implicats