Pla d’Acollida del nou professorat

 

.PLA D’ACOLLIDA PER AL PROFESSORAT DE NOVA INCORPORACIÓ AL CENTRE

Característiques del centre

Santa Maria de Gardeny està situada en el barri de la Mariola, més concretament rep la majoria del seu alumnat dels blocs Joan Carles I. Aquesta zona està habitada per una majoria d’ètnia gitana que és la que predomina també a l’escola. Aquest fet configura  la idiosincràsia del centre.

Estem en un centre de màxima complexitat (CMC)  pel seu entorn socio-cultural i econòmic.

Edifici 

A les aules del centre hi ha penjat el plànol de l’edifici assenyalant les sortides i el lloc on es troba. També estan indicats els serveis.

Aules 

El centre consta de les següents aules que es poden utilitzar per tot l’alumnat i el professorat:

  • Biblioteca
  • Aula TIC
  • Gimnàs

Aquestes aules tenen l’horari d’utilització en un lloc visible per a poder-ne fer ús. En el cas que es necessiti de manera urgent un espai comú caldrà comunicar-ho al professor que el té assignat aquella hora i pactar els possibles canvis.

  • Aula d’audiovisuals

Cal demanar la seva utilització a la direcció.

  • Sala de professors
  • Cafeteria – menjador*

*Cal dir que compartim edifici amb l’ EIS Ronda i que molt del professorat fa ús del servei de cafeteria i menjador d’aquest centre.

Comunicació

 Les comunicacions al professorat es fan bàsicament mitjançant les reunions de coordinació de cicle.

L’ escola disposa d’una xarxa informàtica que facilita l’intercanvi de documentació i informació mitjançant la T

En el cas d’informacions concretes es fan via Email.

En altres circumstàncies i quan la informació  és urgent es comunica personalment.

Organització

– El centre s’organitza amb comissions  i departaments, les comissions es reuneixen els dimecres de 13h. a 14h. i les reunions generals de cicle es fan els dimarts 13h. a 14h. (són les hores en què tot el professorat té permanència al centre).

Els departaments es reuneixen a les hores de lliure disposició que els professors del mateix cicle coincideixen.

– Els horaris es lliurem personalment per la cap d’estudis o directora a la persona que s’incorpora i se li fan les explicacions pertinents pel que fa l’horari,  les vigilàncies de pati així com també les possibles substitucions de companys.

  • Els professors/es que estan en el mateix nivell i/o cicle facilitaran la informació necessària per a què es puguin desenvolupar les classes seguint la línia del curs.

En el cas dels tutors els companys/es de cicle informaran de les programacions a fer, les actes d’avaluació…..

 

Disciplina i funcionament

 – Quan es produeixi un incident de disciplina que no es pugui controlar amb les mesures habituals dins de l’aula, s’enviarà un alumne a buscar un membre de l’equip directiu que traurà l’alumne/s de l’aula i prendrà les mesures que en cada cas cregui oportunes.

El centre disposa de fulls d’incidències per a fer constar els fets i és l’equip directiu qui els custodia per a poder prendre les mesures correctives que calguin en cada cas.

– Per evitar problemes abans d’entrar a l’escola els alumnes fan  files per classes i és el tutor o l’especialista que tingui classe amb ells l’encarregat d’entrar-los ordenadament a l’aula. Tots els professors que estan al centre cal que surtin a les files per a ajudar els responsables de les files.

– Els especialistes seran els encarregats d’anar a buscar els alumnes a les classes i tornar-los sempre mantenint les files i el silenci pels passadissos.

– El professor/a que a l’hora de la sortida estigui amb un grup classe, serà el responsable de treure els nens al pati amb fila i de manera ordenada. Fins a 3r es lliuraran a les famílies i a partir d’aquest curs els professors/es vigilaran la sortida dels alumnes per a què es faci ordenadament.

– l’hora de sortida dels alumnes és respecta al màxim per tal d’evitar conflictes amb les famílies

 

– En el cas que algun nen/a es faci mal, cal avisar l’equip directiu  i trucar immediatament a la família comunicant-li el fet. Si és una cosa lleu es prendran les mesures que l’escola cregui convenients. Si és urgent es traslladarà l’alumne a l’hospital amb un taxi o ambulància acompanyat per un professor que restarà amb l’alumne fins que arribi la família

 

– Assistència:

Alumnes: Cada professor passarà llista abans de començar la sessió com a control de l’assistència.

Els tutors passen diàriament  llista general de la classe i la dels agrupaments flexibles ja que no coincideixen amb el grup classe

Passats 10 minuts de l’entrada a l’escola, es tancaran les portes d’accés als passadissos i els alumnes que entrin amb retard hauran de passar per direcció.

 

Professors: quan un professor no pugui assistir al lloc de treball i ho sàpiga amb antelació,  ho ha de  comunicar a l’equip directiu. Cal que firmi el llibre d’absències del centre i que deixi feina preparada per a què el professor/a que l’hagi de substituir pugui desenvolupar la classe amb normalitat.

En cas d’absència o  retard reiterat d’un/a  professional sense causa justificada es prendran les mesures que dicta l’administració.

 

Sempre queda a disposició del professorat nouvingut el Pla Anual de Centre on queden reflectides totes aquestes disposicions.