Apadrinament Lector

L’apadrinament lector, més que un projecte!

Un any més, el projecte de l’Apadrinament Lector ens ajuda a fomentar el gust per la lectura i alhora la cohesió de grups escolars.

L’alumnat protagonista d’aquesta activitat a l’Escola Santa Maria de Gardeny és l’alumnat de 3r cicle, que esdevenen padrins i padrines de lectura, i l’alumnat de 1r cicle, que són els fillols i les filloles de l’alumnat més gran.

Aquest és un projecte que s’ha anat realitzant durant els darrers anys a la nostra escola, entenent que l’aprenentatge inicial de la lectura i l’aplicació d’estratègies de comprensió lectora, observant als padrins i a les padrines com a models lectors i alhora models lingüístics, són els elements bàsics per a l’adquisició d’aprenentatges i generar un coneixement que ens permeti donar resposta a les situacions i reptes plantejats en la nostra vida quotidiana.

La lectura és, durant l’Apadrinament Lector, el motor de millora de la competència comunicativa de l’alumnat i, alhora, la competència social, entenent que l’apadrinament  permet crear lligams i vincles interpersonals entre padrins/es i fillols/es més enllà de les activitats didàctiques. Observar els ulls d’admiració, alegria i sorpresa de fillols i filloles en retrobar-se al pati o passadissos amb els seus padrins i padrines no té preu!

Seguint aquest model de cura i benestar de les relacions personals, les propostes d’activitats durant les diferents sessions d’Apadrinament Lector no són purament de lectura, sinó que també s’intenta promoure la diversificació d’activitats a través de manualitats, visionat de vídeos o audició de cançons, propostes lúdicoesportives… En definitiva, propostes que ens permeten fer escola i comunitat.