DENIP 2023

Ahir, 30 de gener, vam celebrar el DENIP a l’escola. El DENIP és el Dia Escolar de la No-violència I la Pau, i es celebra en aquesta data per homenatjar a Mahatma Gandhi, líder pacifista que va defensar i promoure la no-violència i la resistència pacífica, i que va ser assassinat en aquesta data de l’any 1948. L’assemblea de les Nacions Unides va establir aquest dia l’any 1981. Durant aquest dia, es promouen valors com la tolerància, el respecte i la solidaritat per mantenir un ambient de pau i harmonia, valors democràtics que ens haurien d’acompanyar durant tot l’any.

Per celebrar aquest fet, des de l’escola hem fet un seguit d’actes i activitats preparats per tot l’alumnat.

L’alumnat de cicle superior es va reunir amb els seus fillols lectors de cicle inicial i van fer una lectura d’un llibre anomenat “Picabaralla”. Seguidament van pintar una estrella per decorar el mural d’escola i van pintar una mandala de la pau. També van compartir moments de joc. Clicant al següent enllaç, podeu accedir a la galeria de fotos.

L’alumnat de cicle mitjà va preparar una obra teatralitzada d’un conte anomenat “El Club dels Valents” i la van anar a representar a l’alumnat d’Educació Infantil. Després van dibuixar i pintar mans per fer un mural conjunt. Clicant a la següent imatge, podeu accedir a la galeria de fotos.

Per la tarda, tot l’alumnat va sortir al pati de l’escola, per tal de llegir el manifest i els poemes que s’havien preparat i, finalment, vam ballar una cançó tots junts.

Manifest DENIP 2023

Va ser un dia molt divertit en el qual vam poder compartir estones amb altres companyes i companys de l’escola.