Projecte d’apadrinament “Fent Regals”

Amb aquest projecte volem fomentar el valor de les relacions personals entre tota la comunitat educativa i és per això, que realitzem el que anomenem l’apadrinament.

La funció dels/de les padrins/es a l’escola, en essència, ha de ser projectar un model de conducta i de valors humans. També els infants padrins són els que han d’acompanyar als més petits en diverses activitats que es realitzen conjuntament i en alguns dels actes generals d’escola. Moltes de les activitats compartides giren entorn a aprenentatges bàsics: la lectura de contes, intercanvi de cartes i/o dibuixos, presentació de projectes interns d’aula, participació en trobades d’escacs, d’esbarjo, de festes…

Més enllà de participar en activitats, festes i celebracions escolars, els padrins i padrines exerceixen una feina d’atenció que implica diàleg, preocupació, comprensió, incentivació i motivació. Així mateix amb la convicció d’un aprenentatge basat també en l’exemple, els infants padrins són els que han d’acompanyar els seus fillols i filloles en la transmissió de valors com són la solidaritat, l’empatia, la veritat, la tendresa, l’amor, la justícia, la pau o la bondat.

A mesura que es fan grans, es va establint un fort vincle afectiu que porta el padrí o la padrina a convertir-se en una persona de referència i ajuda dins de l’escola. És molt bonic veure com un/a alumne/a de sisè és capaç d’emocionar-se, entendrir-se i desviure’s pel seu fillol o fillola, molt més petit/a. I com és capaç de treure i de transmetre el millor d’un mateix.

Els objectius generals que ens marquem són:

• Fomentar la convivència.
  • Crear contextos significatius d’aprenentatge a través d’intercanvis intergeneracionals.
  • Educar en la responsabilitat i en el compromís.
  • Treballar la cooperació entre els cicles.
  • Crear lligams emocionals i afectius
  • Ampliar els espais de comunicació oral entre els infants en la llengua vehicular de l’escola.

Tot l’alumnat de l’escola formarà part d’aquest projecte, seguint els següents apadrinaments:

• I-3 fillols/les de tothom
  • I-4 fillols/les de 3r